Naar inhoud

Betaling kritiek punt van customer journey in e-commerce

Winkelen mag dan de hobby zijn van menigeen, van betalen worden weinig mensen gelukkig. Vooral niet als de betaling niet geheel volgens wens verloopt. Daar waar je de klant in de fysieke omgeving vriendelijk kunt vragen het nog eens te proberen, levert dit in het online domein louter frustraties op. Als je beseft dat ruim 4 procent van de bezoekers aan een webwinkel voortijdig de betaling beëindigt, weet je dat er werk aan de winkel is.

Tweede betalingsmogelijkheid

Klanten van een webshop haken frequent af bij het afronden van hun bestelling. Zo heeft de shopper misschien niet de juiste gegevens bij de hand om af te rekenen of is een bepaalde betaalmethode niet beschikbaar, al dan niet tijdelijk. Met Second Chance van MultiSafepay is het mogelijk om circa 35 procent van de niet afgeronde betalingen terug te winnen.

Directe hervatting betaling

Dit kan een fikse stijging in de omzet betekenen, zonder dat je hier extra handelingen voor hoeft uit te voeren. Daarnaast bied je klanten een stukje extra service omdat zij via de betaallink die zij per e-mail ontvangen direct hun betaling kunnen hervatten, zonder dat zij het hele winkelproces hoeven te herhalen.

Conversieverhogende tool

De oplossing is een conversieverhogende tool waarmee je een deel van de niet voltooide transacties in je webshop kunt herwinnen. Wanneer de tool is ingeschakeld voor jouw webshop, ontvangen klanten die tijdens het betaalproces zijn afgehaakt vóór het afrekenen een e-mail met een betaallink. Wanneer jouw klant op de betaallink in de e-mail klikt, wordt hij of zij teruggeleid naar het punt in het betaalproces waar zij zijn afgehaakt. Zo kunnen zij gemakkelijk alsnog hun aankoop voltooien.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie