Naar inhoud

Betere klantbelevingen verhogen de loyaliteit onder klanten

Een onderneming krijgt meer loyale klanten door het bieden van betere klantbelevingen. Het lijkt een open deur, maar toch is het een wetmatigheid die bij menig bedrijf achteloos terzijde wordt geschoven. Als je echter zorgt voor een uitermate goede klantervaring, is de kans groot dat 87 procent van de consumenten graag bij jou terugkomt. Bovendien beveelt 79 procent je graag aan bij familieleden, vrienden en collega’s.

Uitstekende klantbeleving telt daadwerkelijk

Deze wetenswaardigheden zijn aan het licht gekomen in een uitgebreid onderzoek onder 10.000 consumenten uit de Verenigde Staten van Amerika, dat is uitgevoerd door Qualtrics XM Institute, voorheen bekend als Temkin Group. In hoofdlijnen zijn dit de belangrijkste onderzoeksbevindingen.

Hogere klantloyaliteit bij betere klantbeleving

Een van de inzichten is dat het verschil in de koopintentie van consumenten bij een zeer goede klantervaring versus een zeer slechte klantervaring 69 procent bedraagt. Met betrekking tot aanbevelingen is dat verschil ongeveer even groot, namelijk 68 procent.

Slechte klantenservice is kostbaar

Een ander belangrijk inzicht is dat 41 procent van de consumenten na een zeer slechte ervaring minder besteedt dat bedrijf. De infographic spreekt boekdelen.

Sjors van Leeuwen is eigenaar van adviesbureau Indora Managementadvies en initiatiefnemer en coördinator van het Zorgmarketingplatform. Hij is ook auteur ook van het boek ‘Wendbare strategie op één A4 – Inclusief Wendbaarheidscanvas’ en coauteur van het boek ‘Power to the people – Sterk merk in de zorg’.

Tip: Wil je leren hoe je klantgerichtheid binnen je organisatie kunt verbeteren? Dan is de opleiding Customer Centric Strategie & Leiderschap wat voor jou!

  • Je leert hoe je een klantgerichte cultuur kunt creëren, meten en hierop bijsturen.
  • Naast de opleiding maak je een customer centric plan voor je eigen organisatie, direct geschikt voor implementatie.

Lees meer over deze opleiding ►

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie