Naar inhoud

BlaBlaCar breidt succesvol platform uit naar Brazilië

De moderne lifter regelt zijn reis naar de gewenste bestemming tegenwoordig online. De grootste community voor lange afstand ride sharing BlaBlaCar kent inmiddels 20 miljoen leden in 20 verschillende landen. Deze week is het platform ook van start gegaan in Brazilië. Voor de organisatie is het de eerste markt in Zuid-Amerika en de tweede markt in Amerika, na de succesvolle lancering in Mexico eerder dit jaar. Brazilië is het eerste land dat toegevoegd wordt aan de community na de Series D-investering van 200 miljoen dollar in september.

Ride sharing

Brazilië heeft een enorm potentieel voor betaalbare city-to-city ride sharing, aangezien het reizen per auto voor een groot deel van de bevolking onbetaalbaar is. Het land heeft de hoogste toltarieven ter wereld en de Brazilianen hebben daarnaast last van snel stijgende brandstofprijzen. Op dit moment gaat 18 procent van het dagelijkse loon op aan brandstof, gebaseerd op het dagelijks gemiddeld Braziliaans inkomen.

Betaalbare reismogelijkheden

Met de komst van het deelplatform krijgen Brazilianen toegang tot betaalbare, city-to-city sociale reismogelijkheden wat de capaciteit van meer dan 50 miljoen auto’s optimaliseert. Het Braziliaanse team, gevestigd in Sao Paulo, vormt het 13e internationale kantoor van de organisatie. Het lokale team werkt momenteel aan de marketing en communicatie van de dienst om de Braziliaanse community op te bouwen zodat bestuurders en passagiers die de kosten van lange afstandsritten willen delen bij elkaar gebracht kunnen worden.

Transportalternatief

De lancering deze week in Brazilië, het tweede land in Latijns-Amerika na Mexico, brengt ons een stap dichterbij het doel een kosteneffectief transportalternatief te bieden voor iedereen die het wereldwijd nodig heeft”, zegt Frédéric Mazzella, CEO van BlaBlaCar. “Ride sharing krijgt goedkeuring op wereldwijde schaal en verandert niet alleen de manier waarop we onze auto’s gebruiken, maar ook de manier waarop we met elkaar omgaan.”

Tweede natuur

Wij willen city-to-city ride sharing de tweede natuur van Brazilië maken”, aldus Nicolas Brusson, COO van de community. “Met 205 miljoen inwoners zijn er velen die behoefte hebben aan betaalbaar vervoer. Onze organisatie heeft veel ervaring in het lanceren en opbouwen van communities in nieuwe markten. We kijken ernaar uit om deze kennis en ervaring over te brengen in Brazilië met behulp van het lokale team.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie