Naar inhoud

Blendle verovert definitieve plaats in medialandschap

De oplagen van traditionele couranten als de Telegraaf, de Volkskrant en het NRC vertonen al jaren een dalende tendens. Ook regionale dagbladen trekken steeds minder lezers. Kranten hebben duidelijk moeite een plaats te vinden op het digitale domein. In dit treurige medialandschap is Blendle, de nieuwssite die artikelen per stuk verkoopt, de zonnige uitzondering. Het initiatief van Alexander Klöpping en Marten Blankesteijn mag zelfs op financiële steun van toonaangevende buitenlandse concerns als Axel Springer en The New York Times rekenen.

Digitale kiosk met losse artikelen

Inmiddels hebben ongeveer een half miljoen Nederlanders een account bij de digitale kiosk. Naar verwachting zal dit aantal de komende jaren verder groeien. De huidige gebruikers zijn enthousiast en verwachten het medium evenveel of zelfs vaker te gaan gebruiken. De abonnees zijn nu nog vooral hoogopgeleide mannen. Dit blijkt uit de “Smart Electronics Monitor”, een marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 7.400 Nederlanders.

Half miljoen Nederlandse gebruikers

Een kwart van de Nederlanders is bekend met Blendle. Momenteel heeft de nieuwssite ongeveer een half miljoen gebruikers. De helft (54%) gebruikt het medium minimaal een keer per week. De digitale kiosk is vooral populair bij mannen; 58 procent van de gebruikers is een man. De meeste gebruikers zijn 35 tot 54 jaar (41%) en daarnaast zijn er ook relatief veel 18- tot 34-jarigen (36%). Maar liefst 75 procent is hoogopgeleid. De gebruikers zijn zeer geïnteresseerd in politiek, gadgets en technologie. Ze hebben relatief weinig interesse in natuur en milieu.

Vergroten van naamsbekendheid

Niet alleen de internationale uitbreiding zorgt voor groei. Ook in Nederland ziet de nieuwsdienst een positieve toekomst tegemoet. De huidige gebruikers zijn enthousiast; 83 procent van hen gaat de dienst evenveel of zelfs vaker gebruiken. Daarnaast heeft e?e?n op de drie consumenten die Blendle wel kennen, maar nog niet gebruiken, interesse in het aanbod. Belangrijk voor Klöpping en Blankesteijn is het vergroten van de naamsbekendheid en het aanspreken van een nieuwe doelgroep.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie