Naar inhoud

Boekreview: The Storybook 2 – The Best of Globale Digital Marketing (5 sterren)

Het is een aloude wetmatigheid. Daar waar de mensen zijn, is ook de volledige aandacht van de marketeers. Dus zien we spraakmakende commercials tijdens de Super Bowl, zijn de reclameborden in trek tijdens de klassieker Ajax- Feyenoord en struikelen we bijna over de bierviltjes in de polonaise tijdens een carnavalsmiddag. Maar het leven is niet meer analoog. Tijdens al die bijeenkomsten zijn we namelijk ook onlosmakelijk verbonden met de rest van de wereld dankzij de smartphone.

Belevenissen worden tegenwoordig gedeeld via de sociale media. Vanaf de tribune plaatsen we een foto op Facebook en de vakantie-ervaringen delen we op Instagram. YouTube is het kanaal voor de vloggers die hun alledaagse activiteiten aan de hele wereld tonen. Met ongekende kijkcijfers tot gevolg. En de beperkingen van de sociale platformen zijn inmiddels ook ontdekt, want de foto's van de kinderen krijgen jouw ouders alleen te zien via WhatsApp.

Die digitale domeinen en sociale kanalen zijn uiteraard gezonde voeding voor marketeers. In de tweestrijd tussen big data en privacy liggen mogelijkheden de consumenten op maat te bedienen. Daar bevinden zich de kansen voor de creatieve geesten en de technische wonders. Want de consumenten praten digitaal. Maar hoe zorg je dat jouw marketingcampagne een succes wordt in het digitale tijdperk?

In 'The Storybook 2 – The Best of Global Digital Marketing' geven Mike Berry en Hando Sinisalu voor de tweede keer een overzicht van succesvolle marketingcampagnes wereldwijd. In het boek worden 25 prijswinnende campagnes beschreven, die niet alleen briljante creatieve ideeën koppelen aan excellente technologische toepassingen. Nee, het zijn vooral cases die op basis van consumenteninzichten succesvol zijn. Geslaagde voorbeelden van de toepassing van digitale marketing, geïntegreerd met traditionele instrumenten.

Het boek

De auteurs beschrijven 25 actuele marketingcases met digitale toepassingen, die de traditionele kanalen echter niet uitsluiten. In tegendeel zelfs, juist het integreren van oude en nieuwe technieken is een van de redenen voor het succes van de opgevoerde cases. De prijswinnende campagnes blinken dan ook niet alleen uit door creativiteit en technisch vernuft. Want inzicht in het gedrag en de behoeften van consumenten blijft de basis, misschien wel meer dan ooit.The Storybook 2

In het boek worden de cases uitvoerig geanalyseerd. Dit gebeurt aan de hand van gedegen research, uitgevoerd door de onderzoeksters Ann-Kirstin Kruuk en Maarja Laasu. Middels interviews geven de makers van de campagnes een toelichting op hun beweegredenen. Verscheidene marketingsexperts geven duiding aan het succes en geven zo inzicht in de wetten die gelden in de offline en online marketing van nu.

De beoordeling

Innovatief. Na het succes van 'The Storybook – The Best of Global Digital Marketing' zijn Berry en Sinisalu niet op hun lauweren gaan rusten. Het was een reden de zoektocht naar geslaagde toepassingen van creativiteit en technologie in marketing en reclame over de hele wereld voort te zetten. De voorbeelden die zij nu presenteren, geven blijk van een kritische blik en analytisch vermogen in een samenleving waar verandering de enige constante factor is.

Inspiratie. Niet alleen is in alle continenten gespeurd naar geslaagde campagnes, ook is in verschillende branches gekeken. Of je nu gefascineerd bent door financiële dienstverlening of consumentengoederen, een breed scala aan sectoren worden uitgelicht. Van business-to-business, naar telecom, retail en toerisme, tot non-profit-organisaties en dienstverleners. Van Durex naar Schiphol en van McDonald's tot de UNHCR.

Praktisch. Doordat de auteurs de marketingcampagnes plaatsen in het actuele tijdsbeeld en de relevante omstandigheden, krijgen wij als lezers inzicht in de totstandkoming van het behaalde succes. De diversiteit van de beschreven prijswinnende cases maken het boek voor een breed publiek toegankelijk. Bovenal is het een bijzonder genoegen te zien hoe creativiteit en technologie samen in staat zijn op betrekkelijk eenvoudige wijze tot fascinerende campagnes te komen.

Eindoordeel

In 'The Storybook 2 – The Best of Global Digital Marketing' laten Berry en Sinisalu niet alleen succesvolle marketingcampagnes uit alle continenten zien. Zij maken ook op analytische wijze inzichtelijk waarom die campagnes zo geslaagd zijn. Met het boek tonen ze aan dat technologie en creativiteit pas een garantie voor succes zijn als de consumenteninzichten helder zijn. Maar bovenal dat marketing in het digitale tijdperk een fascinerend vakgebied is: 5 sterren

Titel: The Stoybook 2 – The Best of Global Digital Marketing

Auteurs: Mike Berry & Hando Sinisalu

Uitgever: Best Marketing International

Doelgroep: Online marketeers, marketingmanagers, campagnemanagers, reclameprofessionals, communicatiemanagers, PR-managers

Pagina's: 234

Prijs: $ 19,51 (via Amazon.com)

Taal: Engels

De bezoekers aan 'The Best of Global Digital Marketing' ontvangen het boek gratis. Het evenement vindt op 18 februari 2016 plaats op Landgoed Leusderend in Leusden. Tijdens die dag worden een aantal van deze gewaardeerde cases door de betrokken marketeers besproken.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie