Naar inhoud

Bol.com zet de volgende stap in the last mile

In de afgelopen zestien jaar is bol.com uitgegroeid van een winkel voor boeken en entertainment tot een verzameling van speciaalzaken die in totaal ruim negen miljoen artikelen bieden. Meer dan vijf miljoen Nederlanders en Belgen winkelen bij de voorloper in de wereld van e-commerce. Dagelijks wordt de winkel door bijna een miljoen mensen bezocht. Daarnaast heeft het bedrijf zich ook ontwikkeld tot een verkopersplatform waar zowel particulieren als andere ondernemers hun artikelen te koop kunnen aanbieden.

Nieuw afhandelingscentrum

Met het oog op een nog breder assortiment, snellere levering en maximalisering van de service start de dochter van Ahold begin 2016 met de bouw van een eigen fulfilment-center in Waalwijk. Deze ontwikkeling moet ervoor zorgen dat de onderneming ook in de toekomst kan blijven groeien en innoveren. Het nieuwe afhandelingscentrum, dat in 2017 zijn deuren zal openen, creëert in de toekomst zo’n 1.000 banen voor Waalwijk en omgeving. Docdata, de huidige fulfilment-partner, zal op de nieuwe locatie eveneens zorg dragen voor het personeel en de dagelijkse leiding en ondersteuning bieden bij de ontwikkeling van innovaties.

Continue groei en innovatie

Om onze klanten en partners iedere dag de beste winkel te kunnen bieden, is continue groei en innovatie belangrijk”, stelt Daniel Ropers, directeur bij bol.com. “Zo doen we er alles aan om ons assortiment steeds verder uit te breiden. Ook een snelle en betrouwbare levering en goede service zorgen ervoor dat klanten graag bij ons winkelen.”

Recente ontwikkelingen

Zo introduceerde het bedrijf onlangs ‘Vandaag Ophalen’, een nieuwe dienst waarbij een bestelling die je in de ochtend hebt gedaan nog dezelfde dag opgehaald kan worden bij Albert Heijn tegen een laag tarief. Een andere recente ontwikkeling is ‘Logistiek via bol.com’ waarmee verkooppartners nu ook hun voorraadbeheer en distributie kunnen uitbesteden, met als gevolg dat klanten voor een nog groter deel van het assortiment kunnen rekenen op de dienstverlening van het bedrijf.

Snellere levering

Het huidige fulfilment-center biedt op den duur te weinig capaciteit. Een eigen center met voldoende ruimte om verder te groeien, zorgt ervoor dat we ons assortiment en diensten kunnen blijven uitbreiden. Ook biedt het de mogelijkheid om verder te kunnen innoveren met een nog snellere en betrouwbaardere levering en service, waarbij gemak en keuze voor onze klanten voorop staan”, aldus Ropers.

Zeven voetbalvelden groot

Het nieuwe fulfilment-center wordt gebouwd op het bedrijventerrein Haven Acht in Waalwijk. Bij de opening zal het circa 50.000m2 grondoppervlakte hebben, wat te vergelijken is met zeven voetbalvelden. De komst van het nieuwe fulfilment-center betekent voor Waalwijk en omgeving opnieuw een groei in het aantal arbeidsplaatsen.

Goed gepositioneerd

Ronald Bakker, wethouder Sociale en Economische Zaken van Waalwijk: “We hebben het terrein Haven Acht ontwikkeld voor de huisvesting van bedrijven. Waalwijk, en met name dit terrein, zijn goed gepositioneerd voor zowel Nederland als België en zijn gunstig gelegen ten opzichte van de snelweg en de nog te realiseren containerterminal aan de Maas, een logistiek erg belangrijk project voor Waalwijk. We vinden de komst van het fulfilment-center een heel mooie ontwikkeling.”

Extra arbeidsplaatsen

Dit betekent voor de toekomst extra arbeidsplaatsen voor inwoners van Waalwijk en omgeving. Als gemeente zullen we er samen met de betrokken partijen alles aan doen om deze banen in te vullen door werkzoekenden uit Waalwijk en omgeving. Dit geldt ook voor mensen met een wat grotere afstand tot de arbeidsmarkt.”

Versterking logistieke positie

Volgens gedeputeerde Bert Pauli wordt de logistieke positie van Midden-Brabant versterkt met het nieuwe fulfilment-center. “Brabant, en in dit geval Waalwijk, blijken hotspots te zijn voor snel groeiende ondernemingen op het gebied van internetverkopen en fijnmazige distributie. Goed dat het nieuwe center ook leidt tot krachtige samenwerking tussen commerciële ondernemingen en de overheid om regionale werkzoekenden aan een baan te helpen.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie