Naar inhoud

BrandneXt-model van Trendbox overgenomen door SAMR

De wereld van het marktonderzoek is volop in beweging. Kwantitatief onderzoek wordt in toenemende mate vervangen door kwalitatieve onderzoek. In dat kader past ook de overname van het BrandneXt-model door SmartAgent Marktresponse, beter bekend als SAMR, van Trendbox. Dit strategisch marktonderzoek heeft in november 2016 het faillissement aan moeten vragen. Tegelijk met de overname van het positioneringsmodel heeft Goos Eilander, oprichter en directeur van Trendbox en ontwikkelaar van het model, zich exclusief verbonden aan SAMR.

Positioneringsmodel meet waarde merken en media

Het BrandneXt-model is een positioneringsmodel dat via het associatienetwerk kijkt naar de waarde van merken en media. Het model meet zowel het onbewuste als het bewuste niveau van menselijk gedrag en percepties en brengt de positionering van merken in kaart. Aan het positioneringsmodel ligt een universeel psychosociaal model van menselijk functioneren ten grondslag.

Bereiken van bewuste en onbewuste drijfveren van consumenten

De dimensies krijgen steeds hun vertaling naar de specifieke categorie van producten of diensten die wordt onderzocht. De methodiek is in staat om bewuste en onbewuste drijfveren van mensen te bereiken door het gebruik van projectieve vraagtechnieken. Het model is een mooie aanvulling op bestaande portfolio van SAMR, het marktvindersbureau dat datacreativiteit, kennis van klantgedrag en design thinking combineert.

Meting, analyse en verbetering ROI van merken, markten en mensen

BrandneXt is gebaseerd op dezelfde beginselen als het BSR-leefstijlmodel van SAMR, maar focust met name op brand equity. De combinatie van beide modellen en de kennis binnen beide bedrijven biedt opdrachtgevers de mogelijkheid om de return on investment van merken, markten en mensen te meten, te analyseren en te verbeteren.

Mooie aanvulling op bestaande portfolio van SAMR

“Wij zijn verheugd dat we met het BrandneXt-model aan de slag kunnen”, vertelt Jorgen Botermans, algemeen directeur van SAMR. “Daarbij zijn wij ook heel content met de exclusieve samenwerking met Goos Eilander. Hij brengt, als ontwikkelaar van het model, een enorme hoeveelheid kennis en ervaring over brandmanagement mee. We zien er naar uit om bestaande gebruikers en onze opdrachtgevers samen nog beter te bedienen.”

Goos Eilander kan zich weer geheel aan zijn klanten wijden

“Door de samenvoeging van mijn BrandneXt-model aan de datacreativiteit van SAMR, ontstaat een dynamische mogelijkheid van baanbrekende productontwikkeling, onder andere op het terrein van brand tracking”, aldus Goos Eilander. “Ik ben blij ben om mij, samen met dit team, weer geheel aan mijn klanten te kunnen wijden.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie