Naar inhoud

'Bricks, clicks & handpicks' als nieuwe retailformule

Dat de traditionele detailhandel zware tijden beleeft, betekent niet dat het voor online retailers alleen maar rozengeur en maneschijn is. Vooral webwinkels die enkel concurreren op prijs hebben eveneens een korte levensverwachting. Een omnichannel-benadering van de 17 miljoen Nederlanders zorgt voor een betere klantbeleving. Daarbij dient dan vooral aandacht te worden geschonken aan de personalisatie van de customer experience.

Online personal shopping

Jansen en Jansen, een retailer gericht op de betere mannenmode en business- en trouwkostuums, gelooft in de nieuwe retailformule: bricks, clicks en handpicks. Al jaren weet het bedrijf succesvol te overleven in een markt die met name door de komst van het internet sterk onder druk staat. Met een succesvolle vestiging in Boxmeer weet het publiek uit heel Nederland te bereiken, door middel van een sterke naam en door op tijd de stap naar online te maken met specifieke websites. Maar nu worden de clicks en bricks uitgebreid met online personal shopping, een trend die al enkele jaren zichtbaar is.

Bricks, clicks en handpicks

In de hedendaagse vluchtige tijd besteden mannen minder tijd aan shoppen, maar willen toch graag optimaal bediend worden. Dit geldt zeker voor het segment waar wij ons op richten. Met ons personal shopping concept willen we de moderne man bereiken die kan profiteren van beide aspecten. Onze producten, service en expertise als tailor, maar wel wanneer het hem uitkomt. Zelf spreken we dan ook van bricks, clicks en handpicks”, aldus Martijn Jansen, eigenaar van Jansen en Jansen en mede initiatiefnemer van het nieuwe concept GentleMannered.

Uitbreiding bestaande services

Het principe van een online personal shopping service is niet heel veel anders dan de reeds bestaande personal shopping services. De klant bestelt een box met kleding en accessoires wanneer het hem uitkomt en past thuis de kleding op zijn gemak. Vervolgens kiest de klant welke producten hij wel en welke hij niet wilt houden en stuurt deze kosteloos retour: handpicks.

Affiniteit met ambachtschap

Het grote verschil met andere shopping services is dat deze weinig affiniteit hebben met het ambachtschap”, aldus Jansen. “De persoon aan de andere kant van de lijn is een verkoper. Terwijl wij enorm veel mannen echt weten te helpen dankzij onze ervaring in maatwerk, kleding, kostuums, maar ook smart casual. Geen dozen schuiven met standaard populaire merken, maar klanten bedienen met kennis van producten, materialen en natuurlijk ons assortiment premium merken.”

Voorgeselecteerde stijlboxen

Dit zien onze klanten ook terug in een zeer bewuste keuze van producten in de stijlbox die de klant ontvangt. Overigens is er ook bewust gekozen voor een drietal voorgeselecteerde stijlboxen voor de klant die graag zelf meer controle heeft op de stijlbox die hij wenst te ontvangen. Doordat de clicks en bricks op orde zijn, is de stap naar handpicks eigenlijk een vrij logische”, vertelt Jansen, die samen met de bedenker van het concept Mark Philips gelooft in een totaalformule waarbij de consument zelf kiest hoe, waar en wanneer hij zijn kleding koopt.

Klasse en beleving bieden

Met het concept GentleMannered willen we de klant klasse en een beleving bieden die men van ons gewend is. Een bezoek aan onze website of het ontvangen van onze luxe stijlbox moet de klant hetzelfde gevoel geven als wanneer men onze winkel binnenloopt. En het liefst nog iets meer. Daarom is er veel tijd en energie gestoken in het concept, waarbij we ons richten op de moderne gentleman. Een type waar veel mannen zich in kunnen herkennen. Van jong tot oud, van casual tot chique. En heel belangrijk, voor ieder budget. Naast het gemak van een personal shopper bieden wij meer voor de moderne man, waaronder waardevolle kleding- en stijltips, etiquette, voordelen en delen we onze kennis”, aldus Philips.

 

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie