Naar inhoud

Bruna levert voortaan ook volgens de e-commerce-standaard

De klantbeleving in e-commerce wordt mede bepaald door de levertijd van de bestelde artikelen. Klanten van grote webwinkels als bol.com, Coolblue en wehkamp zijn inmiddels gewend dat de bestelling binnen 24 uur wordt geleverd. Daarmee hebben zij een standaard gezet voor de gehele retailsector, online én offline. Consumenten verwachten deze levertijden namelijk ook van fysieke winkels. Bruna komt haar klanten nu met deze leveringsvoorwaarden tegemoet.

24-uurslevering

Klanten die in een filiaal van de winkelketen een boek bestellen, mogen voortaan rekenen op 24 uurs-levering. Ze kunnen hun aankoop de volgende dag gratis in de winkel ophalen of thuisgebracht krijgen. Deze uitbreiding van de dienstverlening is mogelijk door een nauwe samenwerking met de logistieke dienstverlener CB.

Aanpassing bevoorrading

Als een klant voor 23.00 uur via de website een boek bestelt, heeft hij of zij het de volgende dag in huis. Vanwege vaste leverdagen aan de filialen in het land was dat bij een bestelling in de winkel niet zo. Dat wordt nu anders. De toevoer richting de winkels wordt opgevoerd en komt doordeweeks bijna dagelijks langs. Daardoor zijn niet alleen de klantbestellingen sneller in huis, maar liggen ook net uitgekomen boeken eerder in de winkels en is de voorraad sneller aangevuld.

Verbetering service

George Steur, algemeen directeur van Bruna, ziet alleen maar voordelen: “Welk boek een klant ook bestelt, net uitgekomen of al wat ouder, een uitgebreide proef heeft al uitgewezen dat het systeem werkt. Ons aanbod is nog actueler, klanten reageren zeer positief en ze bestellen meer. We verbeteren dus de serviceverlening en bieden tegelijk de concurrentie het hoofd, beide een erekwestie voor ons en onze ondernemers. Gelukkig vinden we een actieve partner gevonden, die bereid is tot meedenken en innovatie.”

Geen extra kosten

Voor het nieuwe systeem zijn eerst gezamenlijk de totale logistieke kosten inzichtelijk gemaakt, waaruit blijkt dat het aangepaste leverritme geen extra uitgaven met zich meebrengt. Reden daarvoor is dat duurdere tussentijdse bestellingen door ondernemers nu verleden tijd zijn. “Dat wij deze nieuwe manier van leveren kunnen inrichten, is niet alleen een logistieke stap vooruit”, zegt Hans Willem Cortenraad, algemeen directeur van CB. “Het kenmerkt ook de goede, constructieve relatie die wij met elkaar hebben. Een zeer prettige samenwerking die goed is voor de retailer en de consument.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie