Naar inhoud

‘Business Intelligence leidt tot 16 procent meer inzicht in klantbehoeften’

Van de marketingorganisaties die BI-tools gebruiken blijkt 16 procent beter in staat te zijn om de behoeften van hun klanten te doorzien en 24 procent kunnen het gedrag van klanten beter voorspellen dan bureaus zonder BI-oplossing. Dit blijkt uit onderzoek van IDC in opdracht van BI-softwareleverancier SAS.

Business Intelligence

Voor het onderzoek werd gekeken naar de manier waarop binnen de marketingafdeling BI wordt ingezet om planning en uitvoering te verbeteren, en de manier waarop BI kan leiden tot betere prestaties van de organisatie. Daarbij werden twee trends opgemerkt: het verschijnen van steeds meer marktniches en de fragmentatie en toename van media en content om doelgroepen te bereiken. Deze trends maken het steeds lastiger voor marketingafdelingen om doelgerichte campagnes te voeren voor het juiste publiek.

‘De effectiviteit van marketingcampagnes wordt direct beïnvloed door het vermogen om inzicht in de markten en klanten te verkrijgen en deze informatie te benutten in BI-toepassingen’, aldus Rich Vancil, vice-president van de afdeling CMO Advisory Research van IDC.

Het onderzoek vond plaats bij 350 bedrijven in zeven Europese landen waaronder Nederland.

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie