Naar inhoud

Charles Phillips, ceo Infor: "Enterprise software sucks"

ORLANDO #inforum2013 –  Tijdens de gebruikersconferentie Inforum van softwareleverancier Infor presenteerde Charles Philips, ceo van het bedrijf, vorig jaar de nieuwe visie van Infor op snelheid, integratie en gebruikersinterface. Dit jaar presenteerde de ceo de eerste resultaten van deze strategie, namelijk het samenwerkingsplatform Infor Ming.le, de vernieuwde userinterface die de naam Infor SoHo heeft meegekregen en de nieuwe erp- en crm-releases.

Vorig jaar tijdens het gebruikersevenement Inforum 2012 van softwareleverancier Infor bracht het nieuwe management de nieuwe plannen voor de komende jaren naar buiten. Charles Phillips, chief executive officer (ceo) van Infor, benadrukte destijds de focus op snelheid, integratie en oplossingen die eruit moesten gaan zien als consumentenapplicaties. Dit alles onder het motto: specialized by industry, engineered for speed.

Samen sneller

De slogan voor de gebruikersconferentie van 2013 is ‘faster together’. Vorig jaar was dat nog specialized by industry, engineered for speed. Onderdeel van deze focusverandering is de lancering van het nieuwe samenwerkingsplatform Infor Ming.le. Een oplossing die medewerkers binnen bedrijven in staat moet stellen om sneller en eenvoudiger samen te werken. Niet alleen moet Ming.le kunnen ondersteunen bij samenwerken binnen interne processen, ook op het gebied van klantprocessen moet het platform succes kunnen opleveren.

In de keynote op dag twee van het evenement geeft Duncan Angove, president van Infor, een voorbeeld: "Stel dat een gast van je hotel tijdens zijn vlucht vertraging heeft opgelopen. Hij neemt contact op met het hotel om zeker te stellen dat zijn kamer niet weggegeven wordt. De receptioniste kan via Ming.le direct klantgegevens er bij pakken. Ze ziet dat de klant belangrijk is voor het hotel en besluit hem vanwege de slechte start van zijn reis een superior kamer te geven.”

Angove gaat verder: “Via het samenwerkingsplatform moet ze direct kunnen zien of er een kamer vrij is, zodat ze de klant kan upgraden. Nu is er een kamer leeg, maar in Infor Ming.le ziet ze dat de kamer ‘on hold’ staat omdat de airco niet werkt. Via Ming.le moet ze direct een vraag kunnen posten en zo in contact komen met de onderhoudsmedewerkers. Zij kunnen via het platform communiceren en zo zorgen dat de kamer weer in orde komt. Alle betrokken medewerkers volgen deze case in hun nieuwsfeed, zodat de receptioniste uiteindelijk weer kan terugkoppelen naar de klant.”

Infor 10x

Naast de overkoepelende nieuwe oplossing, Ming.le, lanceert de softwareleverancier verschillende nieuwe oplossingen onder de naam 10x, de opvolgers van de Infor 10 oplossingen. In deze nieuwe set software is verder gefocust op de integratie aan de hand van het middleware platform ION. Phillips legt uit dat ION er voor zorgt dat verschillende softwaresystemen (zowel van Infor als van derden) met elkaar kunnen communiceren.

Phillips: "ION communiceert met XML. Stel je voor dat jullie in de zaal allemaal een andere taal zouden spreken en dat ik de tolk was. Ik moet dan van alles iedereen opnemen, vertalen en weer teruggeven aan de ontvangers. De tolk wordt daar heel moe van en zal al snel overlopen van informatie. Het zou veel makkelijker zijn als iedereen één taal zou spreken. Dat doen onze oplossingen. Ze communiceren via XML en daardoor valt alles te integreren."

Designers ontwikkelen interface

Naast de integraties van veel oplossingen, vond Infor ook dat die oplossingen er goed en gebruiksvriendelijk uit moeten zien. Phillips laat de zaal een aantal screenshots van softwareschermen zien van concurrenten zoals SAP, Microsoft en Oracle. Stuk voor stuk grijze schermen. Hij concludeert: "Enterprise software sucks."

De partij verhuisde hun hoofdkantoor naar New York, omdat ze, als ze hun software trendy wilden maken, ook in een trendy omgeving wilden werken. Er moest een team komen dat verantwoordelijk werd voor de designs van de oplossingen. Deze kennis had Infor zelf niet in huis, maar in plaats van dat ze een designbureau in arm namen, richtten ze er zelf één op binnen de muren van het bedrijf, genaamd Hook & Loop.

Het Hook & Loop team bestaat uit medewerkers die uit de designwereld komen. Op dit moment zijn alle 10x oplossingen voorzien van de nieuwe gebruikersinterface, die de Infor SoHo experience wordt genoemd. Oplossingen worden volledig herzien door de designers, zowel op het gebied van uitstraling als functionaliteit. Hierdoor moeten oplossingen gaan werken als een consumentenapplicatie en wil Infor er voor zorgen dat medewerkers het werken met de software leuk gaan vinden.

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie