Naar inhoud

Chiquita brengt bananen tot leven op Snapchat met snapcodes

Het bekendste bananenmerk ter wereld heeft de handen ineen geslagen met Snapchat. De hele maand april van dit jaar zijn snapcodes te vinden op zo’n 200 miljoen Chiquita-bananen. Met die codes kunnen gebruikers van het vooral onder jongeren populaire platform speciale banaan-lenses in de mobiele applicatie vrijgeven. De wereldwijde campagne is een voorbeeld van de toenemende belangstelling van merken en bedrijven voor visual marketing.

Virtuele campagne op Snapchat

De campagne is mede ontwikkeld door het Nederlandse creatieve bureau DFFRT Media en loopt wereldwijd gedurende de maand april van 2019. Er zijn drie verschillende lenses: world lens, face lens en gamified lens. Gebruikers van Snapchat hoeven alleen maar simpelweg de snapcode-stickers te scannen, waarna ze op het beeldscherm van hun smartphone veranderen in een dansende banaan, een banaan-make-over krijgen of een spelletje kunnen spelen.

Bananen in iedere fruitschaal

“Bananen behoren tot de topverkopen in supermarkten. Ze liggen vrijwel op elke keukentafel of fruitschaal”, aldus Jamie Postell, director of sales North America bij Chiquita. “Wij zijn wereldwijd het eerste merk dat de technologie voor gezichtsherkenning van Snapchat gebruikt voor een versproduct. We zetten onze bekende blauwe stickers in om de interactie aan te gaan met de consumenten uit de generaties Y en Z op een leuke, relevante manier.”

Interactie met de gebruikers

Chiquita heeft al vaker de iconische blauwe sticker gebruikt in campagnes. Deze samenwerking met Snapchat stelt het merk in staat om op een leuke, speelse manier in contact te komen met de uiteindelijke gebruiker. Het merk maakt bovendien gebruik van deze interactie om de gebruikers te wijzen op de achterliggende waarden van de blauwe sticker: een hoge kwaliteit, een lekkere smaak en vooral een duurzame productie. Het ‘Behind the Blue Sticker’-initiatief bevat verschillende innovaties in het beheer en de logistiek van boerenbedrijven, met onder andere oog voor vermindering van afval, CO2-uitstoot en watergebruik.

Campagne van Chiquita op Snapchat

Tip: Visual Marketing in 1 Day

• Het centrale thema is de impact van visueel ingestelde platformen als Instagram, Pinterest, Snapchat en YouTube.

• Met aansprekende cases van onder andere Burgers’ Zoo, Sanoma, Sanquin en Toto.

• Op die dag komen onder meer Kirsten Jassies en Eelco Kingma uitgebreid aan het woord.

Lees meer over dit event ►

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie