Naar inhoud

Chiquita gaat een interactieve samenwerking aan met Spotify

Hoewel het merk Chiquita al in 1899 is ontstaan, is de verantwoordelijke bananenfabriek met de tijd meegegaan. Het bedrijf laat de mogelijkheden niet ongemoeid die moderne media tegenwoordig bieden. Eerder heeft de onderneming onder andere samengewerkt met Snapchat om de doelgroep met originele reclamecampagnes te bereiken. Nu gaat de organisatie een interactieve samenwerking aan met Spotify om het bananenmerk te promoten.


Interactieve samenwerking Chiquita en Spotify

Ruim 85 jaar na het uitbrengen van de eerste jingle start de toonaangevende bananenonderneming een samenwerking aan met het populairste streamingplatform ter wereld. Door de coöperatie kunnen fans thuis muziek beluisteren via een serie interactieve blauwe stickers. Sinds deze week zitten op de bananen van Chiquita vijf verschillende etiketten met een beperkte oplage.

Door de stickers op de bananen met de app van Spotify te scannen, kunnen consumenten van afspeellijsten genieten die geïnspireerd zijn op het bananenmerk. Ook kunnen zij vijf nieuwe remixes beluisteren van de originele jingle uit 1944. Daarnaast zijn er speciale ‘Gouden banaan’-stickers waarmee ze toegang krijgen tot spannende games en kans maken op verschillende muziekprijzen.

Muziek als bron voor positieve ontspanning

In tijden van angst en stress – zoals nu tijdens de coronacrisis – kan muziek enorm belangrijk zijn. Muziek verbindt mensen wereldwijd en is een bron voor positieve ontspanning. In de afspeellijsten van het bananenmerk op de streamingdienst staan dan ook veel feel good nummers. De afspeellijsten hebben thema’s als:

  • ‘Feeling happy’ – met de nieuwste trending tunes;
  • ‘Tropical vibes’ – de basis voor het erfgoed van het bananenmerk en de bekende jingle;
  • ‘Smile workout’ – opzwepende muziek die goed past bij de energie die bananen je geven;
  • ‘Classics’ – een reis door de tijd met bekende hits uit de laatste decennia;
  • ‘Cook & dance’ – een Latijns-Amerikaanse meezinger en de perfecte sfeermuziek tijdens het bereiden van heerlijke bananenrecepten.

Thuiszitters een steuntje in de rug geven

“De muzikale serie blauwe stickers is bedacht om iedereen die thuiszit een steuntje in de rug te geven met vrolijke muziek”, vertelt Carlos Lopez Flores, chief executive officer bij Chiquita. “Ook beogen we zo fans wereldwijd in beweging te laten komen. Via de 248 miljoen maandelijkse actieve gebruikers van Spotify zetten wij onze missie voort. We benadrukken de leuke kant van gezond leven door consumenten uit te nodigen in beweging te komen en ondersteunen hen in deze moeilijke tijd met positiviteit.”

Naast de vijf speellijststickers is er een zesde, speciale ‘Gouden banaan’-etiket waarmee consumenten naar een podcast op Spotify worden geleid waarin een geheim wachtwoord wordt prijsgegeven. Deze code biedt toegang tot de game op de website van Chiquita. Fans kunnen prijzen winnen zoals luidsprekers en een premiumabonnement op Spotify. Bananeneters kunnen ook helemaal uit hun dak gaan met de vijf nieuwe remixes van de originele jingle uit 1944, die het merk een fris geluid geven. De karakteristieke jingle was destijds bedoeld om Amerikanen kennis te laten maken met de bananen en was op zijn hoogtepunt zo’n 376 keer per dag te horen op radiozenders in de Verenigde Staten van Amerika.

Virtuele en creatieve klantervaringen bieden

“We hebben met onze iconische sticker al vaker succesvolle samenwerkingen opgezet”, duidt Peter Bolijn, marketingmanager Benelux bij Chiquita. “Spotify is de derde technologische partner waarmee we de handen ineenslaan, na eerdere samenwerkingen met Shazam en Snapchat. Met de stickeracties blijven we continu nieuwe technologieën en oplossingen ontdekken. Dat sluit aan bij ons doel om klanten virtuele en creatieve ervaringen te bieden, bijvoorbeeld om hen te entertainen of meer over onze producten te vertellen.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie