Naar inhoud

Cicero Zorggroep wint de Gouden Oor Award Zorg 2017

Cicero Zorggroep heeft afgelopen week de Gouden Oor Award Zorg 2017, dé prijs in Nederland voor klantgerichtheid in de zorg, gewonnen. Op basis van hun ingediende case ‘Waar zorg de ziel ontmoet’, het jurybezoek en de eindpresentatie heeft de jury de Award aan Cicero toegekend. Vooral de luisterende ‘evidence based’-aanpak van onbegrepen gedrag bij mensen met dementie sprak de jury aan. Care for Cancer en Stichting Dichterbij, ook genomineerd, werden beloond met een Gouden OorKonde.

Klantgerichtheid in de zorg

Rob Winkens, gedragsconsulent bij Cicero, ontving de award uit handen van Marjolein de Jong, directeur van Alexander Monro Borstkanker Ziekenhuis die de prijs daarmee doorgeeft. Wat de casus bijzonder maakt volgens de jury is hoe Cicero heeft geïnvesteerd in het actief inzetten van gedragsconsultatie als expertise bij de aanpak van onbegrepen gedrag. Het is de organisatie aantoonbaar gelukt om ingrijpende opnames te reduceren en de kwaliteit van leven van cliënten en mantelzorgers te verbeteren.

Kwaliteit, aandacht en zorgvuldigheid

Daarbij is de dienstverlening beschikbaar gemaakt voor huisartsen en worden door een multidisciplinair consultatieteam zowel de interventies als de resultaten er van gemonitord. De sterke inzet op kwaliteit, aandacht en zorgvuldigheid heeft geleid tot aansprekende en kwantificeerbare resultaten in termen van kwaliteit van leven voor de cliënten en mantelzorgers, werkgeluk binnen het consultatieteam en kostenbesparing.

Klanten kennen en invloed geven

De Gouden Oor Award Zorg stimuleert zorgorganisaties om de behoeften van hun klanten te verkennen en kennen en om klanten, waar dat kan, invloed te geven in hoe de zorg tot stand komt. Eerder werd deze klantgerichtheidsprijs gewonnen door Family Centered Intensive Care (2014), Nieuw Amstelrade (2014) en het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis (2015).

De Gouden Oor Awards zijn een initiatief van Eric de Haan, kerndocent van de post-hbo-opleiding Service Excellence bij Beeckestijn Business School.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie