Naar inhoud

Communicatiescan biedt objectief beeld van soft skills

In klantgerichte organisaties wordt authentieke maar consistente communicatie verlangd van de medewerkers, intern en extern. Want in ‘The age of the customer’ heeft vrijwel iedereen – van servicemonteur tot financieel medewerker – contact met klanten. Niet alles is marketing, maar vrijwel eenieder heeft te maken met marketing. Het is dan ook essentieel inzicht te hebben in de communicatieve vaardigheden van het personeel. Een innovatieve communicatiescan biedt een objectief beeld van de aanwezige soft skills binnen een organisatie.

Communicatievaardigheden scannen

De aanbieder van online communicatietraining TrainTool introduceert de Communication Strengths Scan. Deze tool is ontwikkeld met experts uit de academische wereld en HR-professionals. De scan legt feilloos de sterke en ontwikkelbare soft skills bloot. Voor zowel management als medewerkers biedt de scan uitkomst: het management verkrijgt inzicht in de aanwezige communicatieve vaardigheden. Voor medewerkers vormt de scan de basis voor persoonlijke ontwikkeling, want deze biedt erkenning van aanwezige kwaliteiten en laat tegelijkertijd zien bij welke vaardigheden er nog ruimte is voor ontwikkeling.

Objectief beeld door smart video role play

Door middel van smart video role play wordt ieders niveau objectief gescand. Op een snelle en betrouwbare manier krijgt de gebruiker zicht op zijn of haar communicatieve kwaliteiten. Dit staat tegenover kostbare assessments en online vragenlijsten die momenteel de markt kenmerken. De ontwikkelde scan onderscheidt zich door uit te gaan van de krachten en zich te richten op uitbreiding van het repertoire. Ieder individu krijgt een persoonlijk ontwikkelplan aangeboden. Momenteel draait de scan ‘Teams’ bij klanten van het Utrechtse bedrijf. De ontwikkeling van de scan ‘Leadership’ is in volle gang. In totaal worden de komende maanden negen scans opgeleverd, waaronder ‘Personal Effectiveness’ en ‘Customer Contact’.

Aanzet tot verandering in HR-markt

“Deze scan zet de toon voor een verandering in de markt”, aldus Marijn de Geus, CEO bij TrainTool. “De achterkant is in techniek, theorie en statistiek enorm complex maar daar merk je niks van. Als medewerker doe je online rollenspellen zonder pottenkijkers. Vervolgens ontvang je jouw persoonlijke communicatieve profiel in de vorm van een typering van krachten en ontwikkelmogelijkheden, afgeleid van wat je in de rollenspelen hebt laten zien. Via de benchmark zie je ook direct hoe je je verhoudt tot anderen. Vroeger was dit kostbaar, tijdrovend en subjectief. Deze scan tilt de analyse naar een hoger niveau en brengt communicatieve ontwikkeling binnen handbereik voor iedereen.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie