Naar inhoud

Competenties e-commerce meetbaar met gecertificeerde testen

De aloude uitdrukking 'Stilstand is achteruitgang' is in de maatschappij van nu actueler dan ooit. In een wereld met verandering als enige constante factor is voortdurend onderwijs een noodzakelijke factor. Om de competenties op het gebied van online marketing en e-commerce meetbaar te maken, hebben het actieprogramma Thuiswinkel e-Academy en het toetsingsnetwerk Sqillzer onlangs de handen ineengeslagen.

e-Marketing Competentietest

De e-Marketing Competentietest is de eerste test die sinds de samenwerking momenteel beschikbaar is op het platform van Sqillzer. Bedrijven kunnen het niveau meten van de kennis en vaardigheden van e-marketingprofessionals op diverse gebieden, zoals databasemanagement, traffic en online communicatie. De test is gebaseerd op de eindtermen van e-Academy, die ook worden gebruikt voor het certificeren van HBO-opleidingen.

Lifelong Learning Companies

Wij willen e-commercebedrijven helpen om hun medewerkers uit te laten blinken en naar een hoger niveau te tillen”, aldus Sophie van Rooij, programmamanager Thuiswinkel e-Academy. De e-Marketing Competentietest helpt daarbij. De test maakt het kennis- en vaardighedenniveau van e-marketingmedewerkers zichtbaar. Dit kan richting geven aan het opleidingsplan voor Lifelong Learning Companies. Dit zijn bedrijven die hun medewerkers stimuleren om te blijven werken aan hun professionele ontwikkeling, door jaarlijks 30 uur per persoon te besteden aan kennisverrijking.”

Gecertificeerde testen

Volgens Robert Smit, COO van Sqillzer, is de samenwerking een logische stap in de ontwikkeling van het platform: "We zijn heel blij met deze samenwerking, omdat het een waardevolle toevoeging is aan onze dienstverlening richting de markt. De kant-en-klare, gecertificeerde testen zijn voor iedereen toegankelijk. En daarmee bieden ze onze gebruikers gemak en inzicht. Klanten kunnen uiteraard ook nog steeds zelf maatwerktesten samenstellen, gebruikmakend van de vragen in onze database of van zelf gemaakte vragen.”

Vaststelling onderwijsbehoefte

De samenwerking biedt gebruikers de mogelijkheid om, naast inzicht in de resultaten van individuele testdeelnemers, hun e-commerceorganisatie als geheel te benchmarken ten opzichte van  de overall resultaten van de branche. Met deze toetsen kunnen bedrijven en onderwijsinstellingen inzicht krijgen in de competenties op het gebied van online marketing en e-commerce van medewerkers, sollicitanten en studenten. Aan de hand daarvan kan de opleidingsbehoefte worden vastgesteld.

Permanente educatie een must

Een groot aantal organisaties en professionals denkt dat zijn kennis en kunde up-to-date is, maar niets is minder waar”, aldus Hans Molenaar, directeur van Beeckestijn Business School. Deze onderwijsinstelling maakt al langer gebruik van de diensten van Sqillzer. “De ontwikkelingen op het gebied van online marketing en e-commerce gaan dermate snel dat permanente educatie een must is. Zowel voor bedrijven, als voor de carrièreontwikkeling van medewerkers. Het is goed dat er nu een manier is om competenties in kaart te brengen.”

Actuele en adequate toetsen

Ook het opleidingsinstituut IDMK Trainingen gebruikt de database voor onder andere het toetsen van de kennis en kunde van potentiële cursisten op het terrein van webanalytics, SEO, SEO en CRM. “Sqillzer
is een goede tool voor de keuze van de juiste opleiding”, zegt Ment Kuiper, directeur van het instituut. “Het platform houdt de ontwikkelingen op het terrein van online marketing en e-commerce nauwlettend in de gaten en past de aangeboden testen daarop adequaat aan.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie