Naar inhoud

Conrad ondersteunt reparaties in het Repair Café

De snelheid waarmee technologische ontwikkelingen tegenwoordig plaatsvinden, zorgt ook voor een snelle veroudering van elektronische apparaten. Laptops, radio's en televisies roesten spreekwoordelijk al bijna in de folder. En dan zwijgen we bijvoorbeeld maar over smartphones. Gevolg is wel een verspilling van kostbare grondstoffen, die slechts moeizaam gerecycled worden. De stichting Repair Café wil consumenten bewust maken van deze verkwisting en een mentaliteitsverandering richting duurzaamheid in gang zetten.

Gedeelde passie voor techniek

De vrijwilligersorganisatie is afgelopen week een opvallend samenwerkingsverband aangegaan met elektronicawebwinkel Conrad. Passie voor techniek en de mogelijkheid om hier een betere wereld mee te maken, vormen de basis van dit partnerschap. De initiatieven van de stichting in Nederland en België kunnen voortaan aanspraak maken op een speciale korting op vrijwel alle bestellingen via de webwinkel. Zo kunnen ze makkelijker aan gereedschap en onderdelen komen om kapotte voorwerpen te repareren.

Waardering voor oudere producten

Repair Cafés zijn gratis toegankelijke repareerbijeenkomsten voor en door buurtgenoten. Bezoekers gaan er, samen met handige vrijwilligers, aan de slag om een product dat ogenschijnlijk zijn beste tijd heeft gehad toch weer prima bruikbaar te maken. Dat is goed voor het milieu, leerzaam en zorgt voor sociale cohesie. Initiatiefneemster Martine Postma wil met de stichting ook de reparatiekennis in de samenleving behouden en aandacht vragen voor beter repareerbare artikelen.

Minder producten weggooien

Wij steunen Stichting Repair Café omdat wij geloven dat er veel minder producten kunnen worden weggegooid”, legt marketingmanager Rick Huisken van Conrad uit. “Dankzij de inzet en kennis van de vrijwilligers laten de bijeenkomsten zien dat techniek en bewust omgaan met het milieu heel goed samengaan. Dat daarmee ook nog eens technische kennis wordt overgedragen aan een jongere generatie is helemaal mooi meegenomen.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie