Naar inhoud

Consumenten bepalen smaak van een nieuwe Milka-chocoladereep

Chocoladefabrikant Mondelēz International gaat in hun nieuwste campagne op zoek naar dé nieuwe Milka-smaak. Hiervoor roept de onderneming – voor het eerst in de bijna 120 jaar dat het merk bestaat – de hulp in van de Nederlandse consumenten. Aan de hand van een dierbare herinnering of een leuk moment kunnen Nederlanders hun favoriete smaakcombinatie voor een chocoladereep opgeven. De reclamecampagne is met name gericht op millennials.

Om de activatie onder de aandacht te brengen van consumenten in Nederland, start Milka een bijzondere samenwerking met maaltijdbezorger Deliveroo. Daarnaast adverteert het chocolademerk op Spotify en Tinder – platformen die zich met name op de specifieke doelgroep focussen. Communicatieadviesbureaus Wavemaker en Het PR Bureau (HPB) verzorgen de marketing – ook via influencers – en public relations rondom de campagne die loopt tot 27 september 2020.

Nieuwe media en focus op millennials

Wavemaker heeft voor deze campagne een mediaplan opgesteld dat zich volledig richt op millennials. Naast de inzet van bijvoorbeeld social advertising en samenwerkingen met influencers, worden ook Spotify en Tinder ingezet om de doelgroep te bereiken. Alle content is ontwikkeld passend bij de manier waarop content op die platformen wordt geconsumeerd. Het betreft unieke Spotify Ads, persoonlijke en strategische influencer-content en een variëteit aan passende uitingen above the line (ATL) – allemaal aansluitend op het chocolademerk. Tevens rolt HPB een earned pr-campagne uit, waarin de veelzijdigheid van de chocolade en de combinatie met bijzondere ingrediënten centraal staat.

“Voor deze unieke en bijzondere campagne hebben wij gezocht naar nieuwe manieren om deze doelgroep te bereiken”, vertelt Rhandy Biemans, brand manager Benelux bij Milka. “Platformen als Spotify en Tinder sluiten hier naadloos bij aan. Daarbij ben ik ook trots dat wij als eerste merk binnen Mondelēz International deze nieuwe typen media mogen toevoegen binnen de marketingstrategie voor deze campagne.”

Onvergetelijke momenten

Smaak en geur zijn één van de sterkste drijvers voor herinneringen. Voor het chocolademerk is dat de reden om voor deze campagne hierop in te zetten. Een bijzonder moment, een grappige herinnering of een onvergetelijke situatie – iedereen kan zich er wel één voor de geest halen. Daarom worden Nederlanders opgeroepen om een reep te creëren die hier helemaal bij past. Consumenten kunnen uit bijna 80 ingrediënten drie smaken kiezen voor hun favoriete combinatie. Als alle inzendingen binnen zijn, wordt een favoriet gekozen. Deze smaakcombinatie gaat mogelijk in 2021 in productie.

Bijzondere samenwerkingen

Onderdeel van de campagne is een bijzondere samenwerking tussen Milka, patissier Jurgen Koens en Deliveroo. Op 3 september 2020 wordt eenmalig een smaakvolle pr-activatie uitgerold, waarbij veel opvallende smaakcombinaties centraal staan. Voor deze activatie heeft de patissier drie speciale gerechtjes ontwikkeld die de zintuigen prikkelen voor een onvergetelijke avond. Deze gerechten zijn eenmalig te bestellen zijn via de maaltijdbezorger in Amsterdam.

“Wij willen niet alleen altijd een optie zijn voor alle klanten – op ieder moment van de dag en op ieder prijsniveau – maar hen ook graag een onvergetelijke avond bezorgen”, zegt Jeroen Schaling, marketing director van Deliveroo. “Met deze bijzondere smaakcombinaties van Jurgen Koens, die exclusief in drie speciale gerechten worden verwerkt, willen wij de zintuigen van onze klanten prikkelen.”

Tip: Wil jij je verder ontwikkelen op het gebied van customer experience? Dan is de opleiding Customer Experience & Journey Management wat voor jou!

  • In deze opleiding leer je de principes van customer experience, hoe je een goede customer journey in kaart brengt en kun je analyseren waar de verbetermogelijkheden liggen.
  • Binnen vier maanden beheers je de strategie en praktijk van customer experience & journey management.
Lees meer over deze opleiding ►
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie