Naar inhoud

Consumenten hebben een voorkeur voor nieuwe betalingsmethoden

Digitale portefeuilles blijven een steeds grotere positie innemen op smartphones en laptops over de hele wereld. Dit thema heeft de discussie over nieuwe betalingsmanieren gedomineerd op social media. Het onderwerp komt nu ter sprake in 75 procent van de relevante online gesprekken. Tegelijkertijd is een verhoogde interesse zichtbaar voor het toepassen van nieuwe technologieën om winkelen sneller, makkelijker en veiliger te maken. Virtual reality genereert het meest positieve sentiment, omdat consumenten het zich kunnen voorstellen om een aankoop te doen met een simpele hoofdknik.

Dit leert de “Digital Payments Study’ van betalings- en technologiebedrijf Mastercard. Het jaarlijkse onderzoek, dat voor de vijfde keer is uitgevoerd, toont trends op social media rondom zaken als digitale portefeuilles en kunstmatige intelligentie. De analyse is ontwikkeld met onderzoeksinstellingen PRIME Research en Synthesio. In de studie zijn meer dan 3,5 miljoen gesprekken geanalyseerd van het afgelopen jaar op diverse social media, waaronder Twitter, Facebook, Instagram en Weibo.

“Technologie maakt voor meer en meer mensen een realiteit van de belofte en het potentieel van een leven met minder contant geld”, aldus Marcy Cohen, vicepresident digitale communicatie van Mastercard. “De studie van dit jaar laat een verandering zien in de interesse in nieuwe manieren van winkelen en betalen die een aantal jaar geleden nog ver gegrepen leek.”

Omarming opkomende technologieën

De toegenomen acceptatie van digitale portefeuilles in winkels, online en in apps heeft meer dan twee miljoen vermeldingen gegenereerd, waarvan 84 procent op Twitter. Verder dan het betalen, keken consumenten uit naar extra functionaliteiten zoals het opslaan van klantenkaarten en het ondersteunen van een gesloten systeem voor openbaar vervoer.

De activatie van nieuwere technologieën zoals kunstmatige intelligentie en thuisassistenten voor smartphones was het op één na meest besproken betalingsonderwerp in 2016. Deze nieuwe manieren van betalen genereerde vooral interesse van consumenten in het vierde kwartaal, omdat mensen bespraken hoe zij zouden winkelen met nieuwe, slimmere apparaten.

  1. Onderweg – Wearables waren de leiders onder de technologische onderwerpen, gedreven door aankondigingen van samenwerkingsverbanden tussen technologieontwikkelaars en aanbieders van betalingsmogelijkheden. In de Aziatisch-Oceanische regio deelden consumenten geruchten over de integratie van digitale portefeuilles met wearables.
  2. Tot uw dienst – Slimme assistenten, virtual reality en kunstmatige intelligentie kwamen tevoorschijn als nieuwe interesses voor betaaltechnologieën. Consumenten in Noord-Amerika lieten gedurende het jaar een toegenomen interesse zien in de eenvoud van het sturen en ontvangen van digitale betalingen met één opmerking tegen een slimme assistent.
  3. Verbinden van apparaten – Het Internet of Things was een veelbesproken onderwerp, waarover het merendeel van de gesprekken plaatsvond in Noord-Amerika (44%) en Europa (34%). De discussie ging voornamelijk over het internet der dingen, wat het internet der betalingen wordt waar betalingen mogelijk gemaakt kunnen worden op elk verbonden apparaat.

Gemoedsrust vandaag en morgen

In hun gesprekken merkten mensen continu op dat het succes van nieuwe technologieën en nieuwe manieren van betalen afhankelijk zal zijn van betere beveiliging en bescherming dan die nu mogelijk is. Bijna de helft van de consumenten (43%) uitte interesse in biometrie en andere vormen van authenticatie om veiligheid te garanderen, fraude te verminderen en het traditionele wachtwoord te vervangen.

  1. Binnen handbereik – Nieuwe ontwikkelingen in gezichtsherkenning-, vingerafdruk- en touch-authenticatie stuurde meer dan de helft (51%) van de gesprekken over biometrie en authenticatie. De aandacht op social media over de nieuwe biometrische en authenticatie technologieën was overweldigend positief.
  2. Say cheese – Gesprekken over gezichtsherkenning gingen met name over de app Mastercard Identity Check Mobile, de app Hands Free van Google en een patent van Snapchat om een betaalplatform te verenigen met real-time diensten.
  3. Dump je wachtwoord – Consumenten klaagden over het invoeren, vergeten en resetten van wachtwoorden en uitten interesse in het in zijn geheel vervangen van wachtwoorden met makkelijkere, verbeterde authenticatie.
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie