Naar inhoud

Consumenten hebben meer controle over uitgaven dankzij internet

Nederlanders zijn trots op hun slimme koopmansdrift. 60 procent ziet het zelfs als een sport om het beste product of dienst voor de laagste prijs te kopen. Dankzij internet en de komst van vergelijkingssites heeft 80 procent van de Nederlanders meer controle over zijn eigen uitgaven. Ongeacht de prijs, verwachten we wel altijd een goede service. Volgens de helft van de Nederlanders is een mobiele applicatie hier onderdeel van.

Prijs vergelijken

Dit en meer blijkt uit onderzoek van energieleverancier Oxxio onder 1.000 Nederlanders van 18 jaar en ouder. Ruim 70 procent van de Nederlanders krijgt een kick als zij een product kunnen kopen voor minder dan de normale verkoopprijs. En meer dan 60 procent stelt een aankoop geregeld uit als zij geen korting kunnen krijgen. Driekwart let bij maandelijks terugkerende kosten, zoals een abonnement, extra goed op dat zij een goede deal maken.

Online oriëntatie

Nederlanders zijn zeer bedreven in het zoeken naar de beste koop. Deze zoektocht vindt veelal online plaats, via zoekmachines (72%), vergelijkingssites (58%) en websites van winkels of leveranciers (45%). De ouderwetse manier via reclamefolders (42%) en in de winkel (38%) lijkt minder populair te worden.

Goede service

Naast een goede prijs verwachten Nederlanders ook een goede service. 85 procent vindt dat wanneer je iets met korting koopt, de service hetzelfde moet zijn als wanneer je iets zonder korting koopt. Een app is volgens veel Nederlanders tegenwoordig onderdeel hiervan. Inzicht hebben in je eigen gegevens (55%) en zelf zaken aanpassen of regelen via de app (50%) zien Nederlanders graag terug in een mobiele applicatie.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie