Naar inhoud

Consumenten tonen toenemende belangstelling voor sim-only

De eerste smartphones die op de markt kwamen, werden voornamelijk gekoppeld aan een abonnement verkocht. Sinds kort levert jou dat bij duurdere toestellen echter een aantekening op bij het Bureau Kredietregistratie (BKR). Toch is al langer de trend zichtbaar dat steeds meer Nederlanders kiezen voor een sim-only-abonnement. Maar waarom groeit de populariteit van sim-only al geruime tijd? De vier belangrijkste redenen.

Reden 1: telefoons gaan langer mee

Mobiele telefoons en smartphones gaan steeds langer mee. Veel mensen nemen sim-only omdat ze dan hun vertrouwde telefoon kunnen gebruiken. Daarnaast vinden ze het zonde om een goed werkend apparaat weg te doen. Ook hoeven ze dan niet aan een nieuw apparaat te wennen.

Reden 2: dezelfde voordelen als een abonnement met telefoon

Sim-only biedt dezelfde voordelen als een abonnement. Eentje daarvan is bellen en internetten in de EU. Ook met sim-only kan dit vanaf 1 juni gewoon uit je bundels. Daarnaast heb je keuze uit dezelfde bundels en gebruik je hetzelfde netwerk.

Reden 3: er is meer te kiezen

Mensen bepalen met sim-only zelf welke telefoon ze gebruiken. Gaan ze voor het nieuwste topexemplaar of voor de budgettelefoon die goede recensies krijgt? Voor sommigen biedt sim-only ook een geluk bij een ongeluk. Gaat je telefoon tijdens de abonnementsperiode stuk? Dan betaal je de rest van de periode niet voor een apparaat dat je niet meer gebruikt.

Reden 4: het is ideaal voor kinderen

Ouders sluiten steeds vaker een sim-only-abonnement af voor hun kinderen. Hiermee zijn ze altijd bereikbaar en niet afhankelijk van prepaid-tegoed dat opgewaardeerd moet worden. Bovendien kan een kind gewoon de oude telefoon van zijn vader of moeder gebruiken. Extra voordeel bij KPN: zodra de internetbundel op is, betaal je geen extra kosten. Het enige verschil is dat de internetsnelheid lager is zodra de databundel op is. Kinderen kunnen dus onbeperkt internetten en dit scheelt verrassingen in de telefoonrekening.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie