Naar inhoud

Contentmarketeers kunnen meer doen met stockfoto’s

Hoeveel tijd en moeite een contentmarketeer ook levert aan zijn tekst, de eerste aandacht wordt getrokken door de afbeelding bij het artikel. Veelal is hij voor foto’s aangewezen op een openbare bronnen. Stockfotografie heeft echter de afgelopen jaren een imago gekregen van voorspelbaarheid en eenheidsworst, het tegenovergestelde van creativiteit. Volgens de digitale dienstverlener Adobe is het omslagpunt hierin bereikt. Dankzij nieuwe technologieën en platformen zal stockfotografie het suffe imago van zich afschudden.

Machine learning

Bij machine learning denk je misschien aan zelfrijdende auto's of chatbots, maar er zijn ook eenvoudigere, dagelijkse toepassingen. Bij het zoeken naar stockfoto's bijvoorbeeld zal machine learning een grotere rol gaan spelen. Gebruikers worden effectiever en persoonlijker geholpen bij het vinden van de juiste afbeelding. Denk bijvoorbeeld aan het zoeken naar vergelijkbare afbeeldingen en autofill-opties tijdens het invoeren van trefwoorden.

Helikopterview

Door de opmars van drones worden beelden van bovenaf populairder. We kunnen nu invalshoeken kiezen die voorheen onmogelijk waren. De creatieve mogelijkheden van deze nieuwe perspectieven zijn nog lang niet uitgeput. De verwachting is dan ook dat de helikopterview in 2017 zal worden aangevuld met andere beelden van bovenaf, met creatieve invalshoeken.

3D

3D-tools en -designapplicaties worden steeds populairder en eenvoudiger te gebruiken. Dankzij Adobe's Project Felix raakt een groeiend aantal designers bekend met 3D. Ook als het gaat om stockfotografie zal er daarom een steeds grotere vraag zijn naar 3D-beelden.

Digitale kunst

Veel artiesten grijpen terug op ambachtelijk werk, in een reactie op de digitalisering. Hoe paradoxaal het ook klinkt, juist het digitaal bewerken van dit beeld helpt artiesten om realistische, verfijnde en gedetailleerde werken te maken. Door gebruik te maken van responsieve pennen kunnen artiesten bijvoorbeeld penseelstroken en texturen aanbrengen die realistische afbeeldingen verrijken.

Visuele storytelling

Een afbeelding of korte video heeft net zo veel potentie om een verhaal te vertellen als lange lappen tekst – mits het beeld het publiek aanspreekt. Storytelling vindt steeds meer plaats over meerdere assen. Niet voor niets nemen steeds meer organisaties, naast woordvoerders, ook beeldvoerders in de arm.

Met nieuwe tools, andere verwachtingen en een groeiende focus op betekenis hebben designers in 2017 meer vrijheid en flexibiliteit om echte, oprechte verbindingen te maken met de doelgroep - gebaseerd op authenticiteit en emotie.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie