Naar inhoud

Conversie niet aan de orde bij eerste bezoek aan online retailer

De online retailer die beoogt nieuwe bezoekers aan zijn webshop direct tot een aankoop te verleiden, verspilt vooral onnodig energie. Want 92 procent van die prille prospects brengen een online bezoek niet om tot koop over te gaan. In 45 procent van de gevallen bezoeken online shoppers de eerste keer een website om informatie over een product of dienst te zoeken, een kwart vergelijkt prijzen en één op de tien zoekt gegevens van winkelvestigingen.

Consumentenverwachtingen van merken

Dit leert ‘Reimagining Commerce’, een publicatie van Episerver, een IT-dienstverlener gericht op e-commerce, en Optivo, een marketingsoftwareleverancier gericht op omnichannel. Het rapport legt consumentengedrag en verwachtingen van merken bloot op basis van een onderzoek onder ruim 1.100 consumenten uit de Verenigde Staten van Amerika. De onderzoeksresultaten tonen het belang van het bieden van relevante informatie tijdens de gehele customer journey.

Correcte en beschrijvende content

Het bieden van relevante en aantrekkelijke content gedurende het hele aankoopproces is zo belangrijk, omdat het merendeel van de interacties die klanten hebben met een website niet leidt tot conversie. Sterker nog, slechts een derde van de consumenten die een merksite of een app van een merk bezoeken met het idee een aankoop te gaan doen, zetten dit daadwerkelijk door. Een ongekend hoog percentage (98%) geeft aan af te haken indien een site incorrecte of onvolledige informatie geeft. Dit benadrukt het belang van correcte, beschrijvende content.

Productpagina van het aankoopdoel

Wanneer consumenten een aankoop via de website of de mobiele app willen doen, gaat 60 procent direct naar de productpagina van het betreffende product, zo stelt het onderzoek. Een verdere 18 procent gaat eerst naar de uitverkoop-items en 7 procent zoekt eerst naar klantervaringen voordat ze verder gaan.

Soepele digitale ervaringen

Het rapport toont daarnaast aan dat de Amerikaanse consument zich verder beweegt richting het online kanaal voor aankopen. Twee derde van de ondervraagden verwacht in 2017 meer online aan te kopen dan in het voorgaande jaar. En 91 procent van de meest frequente shoppers verwacht in 2017 nog meer online aankopen te doen. Dit onderstreept het belang van een soepele digitale ervaring voor deze trouwe groep.

Het onderhavige onderzoeksrapport kun je downloaden op de website van Episerver.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie