Naar inhoud

Conversie op smartphones groeit fors in modebranche

Het belang van mobile groeit aanzienlijk in de modebranche. Het conversiepercentage op smartphones steeg met 24 procent een stuk harder dan op desktop of tablet. Ook nam het aantal bezoeken aan modewebwinkels via mobiel toe met 36 procent. Toch blijft het afronden van het bestelproces in Nederlandse modewebwinkels een relatief grote opgave. Er is een lichte daling in het aantal smartphonebezoekers die het digitale winkelpand zonder aankoop in de winkelmand verlaat.

Verschuiving van desktop naar smartphone

Dat blijkt uit cijfers van de benchmark van webshopontwerper ISM eCompany die onderzoek heeft gedaan naar het online winkelgedrag van consumenten bij Nederlandse modewebshops. In het eerste kwartaal van 2015 was de desktop favoriet voor een bezoek aan online modewinkels. Dezelfde periode dit jaar daalde het aandeel desktopbezoekers van modewebwinkels naar 38 procent, terwijl bezoeken via de smartphone steeg. Daardoor gebruiken evenveel consumenten de desktop als de smartphone om te surfen naar modewebwinkels. De smartphone kent ook de grootste groei in het aantal bezoekers die de winkelmand bereiken met een groei van 76 procent.Afbeelding ISM eCompany

Smartphone als oriëntatiedevice

De smartphone is op elk onderzocht onderdeel de grote winnaar”, stelt Jurjen Jongejan, directeur online marketing bij ISM eCompany. “Het conversiepercentage op de smartphone groeide met 24 procent. In de toekomst neemt de rol van de smartphone in de customer journey alleen maar toe.Al dertien  jaar vragen offline en online retailers aan mij wat een goed conversiepercentage is voor hun webshop. Deze benchmark ondersteunt moderetailers bij het beantwoorden van deze vraag en wil ik een bijdrage te leveren aan de professionalisering van de Nederlandse e-commerce-sector.”

In totaal zijn bijna 14 miljoen webshopbezoeken en 250.000 transacties van middelgrote tot grote modewebshops onderzocht. In de benchmark vind je onder meer conversiepercentages, uitvalpercentages in het bestelproces en de gemiddelde orderwaarde. Het rapport kun je downlaoden op de website van ISM eCompany.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie