Naar inhoud

Coolblue is het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Al vele jaren staat Coolblue in de top van het onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. ‘Alles voor een glimlach’ is de filosofie van Marketeer of the Year Pieter Zwart, topman van het elektronicaconcern. Een opvatting die veel waardering oogst in het werkveld van marketing, sales en service. Dit respect is de afgelopen jaren uitgedrukt in een groot aantal juryprijzen. De definitieve erkenning krijgt het bedrijf nu ook van de consumenten. Want sinds vanavond mag Coolblue zich het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland van 2017 noemen.

Proactief optreden

“Ze doen wat ze beloven en nemen proactief actie als ze hun beloften niet waarmaken. Coolblue begrijpt ook echt hoe een webwinkel moet werken en wat past in de huidige tijd.” Dat stelt een van de klanten van het bedrijf. En dat is een tendens die gehaald kan worden uit alle consumentenbeoordelingen: klanten weten bij Coolblue precies waar ze aan toe zijn. Als je iets bestelt, heb je het morgen in huis.

Coulante oplossingen

Mocht er onverhoopt iets mis gaan, dan heeft Coolblue altijd een coulante oplossing. En altijd de glimlach als je de verpakking ziet, de vriendelijkheid van bezorgers, de wijze van communiceren en de bijbehorende content. Tijdens de gehele customer journey krijgen klanten een veilig gevoel bij het online shoppen en ze zijn zelfs bereid daar extra voor te betalen. Want is Coolblue altijd de goedkoopste? Wat leren we dus?

Toegeven fouten

Een nieuwkomer in de top 10 is Greetz, zelfs met stip op 2. Want vorig jaar stond deze onderneming nog op de 43e plaats. Het bedrijf verzorgt verrassingen als kaartjes, bloemen en cadeautjes. Het afgelopen jaar heeft Greetz hard gewerkt aan het toegeven van fouten en klanten niet onnodig lastig vallen. Daarmee zijn de scores op de gouden regels die ten grondslag liggen aan de verkiezing met een vol punt verbeterd.

Medewerkers essentieel

In 2010 was Landal GreenParks de trotse winnaar van deze prestigieuze prijs. Destijds gebeurde dat onder de bezielende leiding van Bas Hoogland, de allereerste Klantvriendelijkste Directeur van Nederland. Dit jaar staat het bedrijf op de derde plaats en is branchewinnaar in de categorie Leisure. De kracht van Landal GreenParks zit duidelijk in de medewerkers. Zij doen er alles aan om klanten een onbezorgde vakantie te bezorgen. Ze zetten graag een stapje extra voor hun bezoekers en zorgen ervoor dat iedereen zich welkom voelt. Dat hebben klanten dit jaar opnieuw beloond.

Omvangrijkste verkiezing

De prijs voor het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland wordt sinds 2007 uitgereikt en is een initiatief van marktvindersbureau SAMR en Beeckestijn Business School. Egbert Jan van Bel is met zijn bestseller ‘Kloteklanten’ grondlegger van de verkiezing. Eerdere edities zijn gewonnen door ANWB, Jumbo (2x), IKEA, Landal GreenParks, DA Drogisten, Miss Etam, PLUS en Simyo. Aan de verkiezing gaat een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten vooraf. In 2017 zijn er ruim 50.000 waarnemingen vastgelegd. In totaal zijn ruim 220 bedrijven beoordeeld en daarmee is deze krachtmeting de grootste verkiezing van Nederland.

Ter gelegenheid van de tiende editie van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland heeft Egbert Jan van Bel het initiatief genomen voor de publicatie van een drietal eBooks. Het eerste deel kun je downloaden op de website van Beeckestijn Business School.

Bron: CustomerTalk
0
Momenteel is deze website in ontwikkeling. Heeft u een opmerking, laat het ons weten. Stuur een e-mail naar service@customertalk.nl
Sluit
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie