Naar inhoud

Coolblue richt zich voorlopig volledig op de online business

Sinds zondag 15 maart 2020 is het openbare leven in Nederland vanwege de strijd tegen het coronavirus sterk aan banden gelegd. Onder andere scholen, kinderdagverblijven, eet- en drinkgelegenheden en sport- en fitnessclubs zijn in ieder geval tot en met maandag 6 april gesloten. Aan Nederlanders is daarnaast dringend verzocht vanuit huis te werken. Ook in België zijn vergelijkbare maatregelen van kracht. Dit alles gebeurt om te voorkomen dat de gezondheidszorg in deze landen overbelast raakt.

Retailer Coolblue ziet het als zijn maatschappelijke taak de komende dagen Nederland en België aan het werk te houden. Consumenten bestellen extreem veel meer thuiswerkplekken, apparatuur om met elkaar in contact te houden en spullen om huishoudens draaiend te houden. Bij het bedrijf hebben ze de afgelopen dagen alleen al in monitoren, webcams en vriezers een groei van honderden procenten gezien. Om aan deze enorme vraag te voldoen heeft de organisatie ervoor gekozen om alle energie erop te richten om die productgroepen in groten getale bij mensen thuis te krijgen.

Alle fysieke Coolblue-winkels tijdelijk dicht

Ofschoon de overheden in Nederland en België vooralsnog alle winkels open willen houden, heeft Coolblue besloten vanaf dinsdag 17 maart alle fysieke winkels te sluiten. Deze winkelsluiting geldt in ieder geval tot en met maandag 6 april. Bovendien heeft de aanbieder van consumentenproducten ook verschillende categorieën uitgezet die nu niet belangrijk zijn. Denk daarbij aan artikelen als koffers, navigatiesystemen en barbecues.

Update van Pieter Zwart

Unieke Infrastructuur zorgt voor flexibiliteit

“We hebben onszelf in recordtijd weer opnieuw moeten uitvinden”, vertelt Pieter Zwart, eindbaas bij Coolblue. “Honderden klantenservicemedewerkers werken massaal vanuit huis om onze klanten te helpen. Onze bezorgers zijn elke dag onderweg om de producten op een snelle en veilige manier bij de mensen thuis te krijgen. In onze schuur in Tilburg werken mensen op voldoende afstand van elkaar, in acht verschillende hallen dag en nacht door. Gelukkig is er in het magazijn heel veel gemechaniseerd. We missen de gezelligheid met elkaar, maar ik ben zeer dankbaar voor de flexibiliteit en toewijding die ik zie bij al onze medewerkers.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie