Naar inhoud

Culturele marketingcampagne We Are Public succesvol en gewaardeerd

Het nieuwe cultuurlidmaatschap We Are Public heeft tijdens de Cultuurmarketing Awards de “Gouden Struis 2015” gewonnen. Dit is de prijs voor de beste marketingcase binnen de cultuursector van het afgelopen culturele seizoen. We Are Public heeft de prijs met hun ledenwerfcampagne gewonnen die in korte tijd heeft geresulteerd in 2.500 leden voor deze nieuwe cultuurkaart. De tweede plaats is toegekend aan Parktheater Eindhoven en het festival Le Guess Who? is geëindigd op de derde plek van deze marketingprijs.

Bestaansrecht in moeilijke tijd

We Are Public is een nieuw cultuurlidmaatschap. Leden betalen maandelijks € 15,00 en krijgen daarvoor onder andere toegang tot een selectie van 30 culturele evenementen per maand. De vakjury koos de organisatie als winnaar, omdat de initiatiefnemers met hun ledenwerfcampagne in een moeilijke tijd bestaansrecht heeft gecreëerd. Het initiatief heeft het klaargespeeld om binnen 50 dagen 2.500 leden te werven met hun campagne, wat heeft gezorgd voor de financiële basis om van start te kunnen gaan.

Positief gelabeld platform

Inmiddels is We Are Public volgens de jury uitgegroeid tot een positief gelabeld platform, dat sectorbreed is en ook het kwetsbare aanbod insluit. Dat aanbod bereikt nu een nieuw en groter publiek. Het collectieve element spreekt erg aan, hoewel de jury graag de community die is gecreëerd nog meer ingezet ziet worden. De vakjury noemt het cultuurlidmaatschap een positief en vernieuwend initiatief in cultuurland.

Voorbeeld voor andere marketeers

Dit jaar hebben 34 culturele organisaties een marketingcase ingestuurd. Deze zijn beoordeeld door de vijfkoppige vakjury onder leiding van juryvoorzitter Stephan Fellinger, tevens voorzitter van de Spin Awards. De vijf genomineerden, Le Guess Who?, Mauritshuis, Parktheater Eindhoven, TivoliVredenburg en We Are Public, hebben tijdens het evenement een presentatie aan de vakjury en het aanwezige publiek gegeven. De vijf cases die in de finale hebben gehaald, mogen volgens de jury gezien worden als een voorbeeld voor andere marketeers in de sector.

Gebruik maken van creativiteit

De jury roemt de vernieuwende elementen, het inspelen op de tijdsgeest en al het werk dat gestoken is in het dichter bij het publiek komen. Juryvoorzitter Stephan Fellinger, ook een van de sprekers op Customer Experience en CRM in 1 Day, pleit dan ook nog meer gebruik te maken van de creativiteit die in de sector aanwezig is. Volgens hem zouden het bedrijfsleven en reclamebureaus jaloers moeten zijn op de creatieve geesten die culturele instellingen in huis hebben. Door daar meer gebruik van te maken kan de cultuursector nog meer excelleren.

Goed geworteld in de cultuursector

Tijdens het evenement is ook de Scriptieprijs uitgereikt. Hassina Bahar mocht deze in ontvangst nemen voor haar scriptie “De Museumkaart. Wat is deze waard?”. Volgens de jury heeft zij een voorbeeldonderzoek uitgevoerd: praktisch, toepasbaar en goed geworteld in de cultuursector. Ook is het onderzoek erg relevant voor de sector en daarbuiten. Lof is er ook voor de kritische houding ten opzichte van de kaart en het plaatsen in een internationaal perspectief.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie