Naar inhoud

Customer Centricity centraal in nieuwe opleiding

Voor veel ondernemingen en instanties is het daadwerkelijk centraal stellen van de klant binnen de gehele organisatie een ware worsteling. Veelal stuurt het management in organisaties op basis van financiële doelstellingen. Op deze manier resteert weinig ruimte voor echte klantgerichtheid en innovaties. En dat terwijl het landschap door de digitalisering steeds dynamischer wordt en klanten veeleisender zijn geworden. Wanneer een organisatie hier niet op ingesteld is, ontstaat een ernstige bedreiging van de continuïteit.

De klant centraal is een must

De rol van de consument is in het digitale tijdperk compleet veranderd. De klant centraal stellen is geen onderscheidend vermogen meer, maar een dissatisfier. Klantverwachtingen zijn door ervaringen met veel bedrijven actief in de e-commerce gestegen. Klanten verwachten dan ook zowel binnen business-to-consumer-markten als business-to-business-markten dat een organisatie rekening houdt met hun individuele behoeftes.

Nieuwe postdoctorale opleiding

Teneinde de professionals in dit werkveld wegwijs te maken, start Beeckestijn Business School in september 2015 met een nieuwe postdoctorale opleiding: Customer Centric Strategie en Leiderschap. De opleiding duurt ongeveer 4 maanden en bestaat uit 20 avondcolleges, een casedag en het schrijven van een eigen customer centric strategie en plan van aanpak. Deelnemers krijgen de laatste inzichten, concepten en cases aangeboden en kunnen deze direct in de praktijk toepassen. De opleiding is ontwikkeld voor directeuren, managers, professionals, marketeers, managers customer service, adviseurs en salesmanagers. De studie is geschikt voor B2C, B2B en overheden.

Klantgerichte businessmodellen

Tijdens deze opleiding vormt het echt centraal stellen van de klant en de klantbeleving de kern. Vanuit de strategie wordt de klantgerichte filosofie door alle bedrijfsprocessen in de hele organisatie heen geïmplementeerd, zoals e-commerce, marketing, sales en service. De postdoctorale opleiding heeft als doel professionals en managers op te leiden om succesvol klantgerichtheid en klantgerichte businessmodellen te realiseren binnen de gehele organisatie.

Uitbreiding portfolio

Directeur Beeckestijn Business School Hans Molenaar is blij met de start van deze opleiding: “Deze opleiding is een mooi brede opleiding voor professionals en managers die echt klantgericht willen gaan werken en die de kansen die digitalisering biedt, willen benutten. Deze opleiding is een prachtige uitbreiding van onze portfolio en past uitstekend in ons huidige aanbod van specialistische opleidingen op het gebied van Customer Insight, Online Marketing, CRM, Customer Service en Customer Experience.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie