Naar inhoud

Customer sensibility van Alphabet, Binck en Philips geroemd

Leasemaatschappij Alphabet, bankier Binck en elektronicaconcern Philips worden gezien als de meest klantgevoelige organisaties van Nederland. Dat is althans het oordeel van de jury van de “Gouden Oor Award 2015”. De drie bedrijven zijn genomineerd voor deze jaarlijkse prijs. Eerder mochten MCB Nederland (2007), ABN AMRO (2008), Robeco, (2011), Essent en KLM (2012) en Eneco (2013) de award in ontvangst nemen

Klantgevoelig

De organisatie beoogt met de uitverkiezing ondernemingen en instellingen te stimuleren maximaal naar klanten te luisteren. Tevens wordt met de award aandacht gevestigd op de beste praktijkvoorbeelden. Na beoordeling van de cases en uitvoering van de site visits heeft de jury Alphabet, Binck en Philips genomineerd voor de award voor de meest klantgevoelige organisatie van Nederland.

Genomineerden

Alphabet laat zien hoe via een totaalproject gericht op de Net Promtor Score (NPS) de stem van de klant in alle geledingen van de organisatie structureel doorklinkt. Binck toont aan hoe het leidmotief service de bank door een moeilijke periode heeft geholpen door klanten nog beter te begrijpen en op basis daarvan oplossingen te implementeren die structurele klantwinst opleveren. En Philips heeft vanuit een perspectief gefocust op customer care de functionele silo’s doorbroken. Door het opzetten van een multidisciplinair team met de titel “Voice of the Consumer” is de stem van de klant consequent en doorlopend geïntegreerd in de gehele productlevenscyclus.

Toetsingskaders

De toetsingskaders die worden gehanteerd bij deze uitverkiezing zijn gebaseerd op de Gouden Oor Standaard en op de richtlijn Europese Service Excellence (CEN/TS 16680). De jury wordt gevormd door Fred Langerak (hoogleraar management van productontwikkeling aan de Technische Universiteit Eindhoven), Hein Dekker (lead auditor Vedas Quality), Eric de Haan (voorzitter Stichting Gouden Oor), en Jean-Pierre Thomassen (directeur Customer Delight).

Verkiezing

In kasteel De Vanenburg in Putten presenteren de genomineerde organisaties op donderdag 15 oktober 2015 hun best practices, waarna de jury de winnaar bepaalt. De verkiezing wordt opgeluisterd met een key note van Joost Stein Bisschops. Als ondernemer en consultant is hij betrokken bij meerdere ondernemingen en is vooral bekend van zijn columns voor Het Financieele Dagblad.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie