Naar inhoud

Dé trends in technologie die concurrentievoordeel opleveren

In de digitale wereld van vandaag is het voor ondernemingen wereldwijd van cruciaal belang voortdurend te innoveren en in te spelen op de toenemende eisen en verwachtingen van de consumenten. Bedrijven die hier niet snel genoeg op inspelen, lopen de reële kans uit de markt te worden geconcurreerd. Organisaties moeten op het vlak van nieuw beschikbare technologieën up-to-date blijven en evalueren hoe deze van toepassing zijn in hun onderneming.

IT-dienstverlener Zebra Technologies presenteert drie trends die ondernemingen ondersteunen de juiste beslissingen te nemen, concurrerend te blijven en een concurrentievoordeel te behalen.

#1. Ondernemingen die het Internet of Things omarmen, worden eerder intelligente bedrijven

Volgens de ‘Intelligent Enterprise Index 2018’ van de IT-dienstverlener is het aantal bedrijven dat wordt gedefinieerd als intelligente onderneming in 2018 verdubbeld naar 10 procent. Bedrijven hebben namelijk kunnen profiteren van opkomende IoT-strategieën die kritieke bedrijfsactiviteiten optimaliseren en de efficiëntie verhogen.

Onlangs heeft er een verschuiving plaatsgevonden naar een meer verbonden workflow op meerdere kanalen. Door ontwikkelingen op technologisch vlak in onder andere virtual reality en augmented reality worden mensen steeds afhankelijker van de slimme apparatuur die hen omringt. Evoluerende technologie, zoals verbonden sensoren, digital twin-technologie, 5G en blockchain, helpt bedrijven gegevens real-time te verzamelen, weer te geven en te analyseren. Hiermee kunnen bedrijven effectief inspelen op zakelijke behoeften.

Het kunnen maken van real-time beslissingen en rechtstreeks kunnen reageren op de klant wordt steeds belangrijker. Het vastleggen van gegevens vertaalt zich naar bruikbare inzichten die leiden tot betere zichtbaarheid en uitvoering van analyses. Ondernemingen investeren in het uitrusten van hun winkelmedewerkers met tablets en mobiele computers die de klanttevredenheid verhogen en een naadloze winkelervaring kunnen genereren.

Deze technologieën helpen bij het lokaliseren van de juiste producten, het controleren van de beschikbare voorraad en het verbeteren van de algehele online en offline winkelervaring. In het transport en de logistiek kunnen AR en VR bijvoorbeeld worden ingezet tijdens het verzamelen van orders in het magazijn zonder daadwerkelijke fysieke interactie. Digitalisering staat ook centraal in andere sectoren, zoals de gezondheidszorg en de maakindustrie.

#2. Automatisering gebaseerd op artificial intelligence verbetert competenties

Ondernemingen proberen hun competenties betreffende artificial intelligence te verbeteren om zo een prestatievoordeel te kunnen bieden in een datarijke omgeving. Automatisering heeft zich namelijk in verschillende sectoren snel ontwikkeld met disruptieve technologieën zoals drones, robotica en autonome voertuigen en machines. Met deze ontwikkelingen worden geavanceerde automatiseringstechnieken ook mogelijk.

Organisaties gebruiken mobiele technologieën om medewerkers te voorzien van oplossingen en gegevens die de productiviteit verhogen en real-time beslissingen mogelijk te maken die zorgen voor een betere klantervaring.

De toepassing van kunstmatige intelligentie en automatiseringstechnologieën nemen wereldwijd gestaag toe. Deze technologieën worden geïntegreerd in nieuwe of bestaande applicaties om menselijke workflows, interacties en besluitvorming te transformeren. De toepassingen breiden bestaande oplossingen uit en creëren dynamischere ecosystemen die zijn gericht op het verbeteren van de productiviteit van werknemers, het verhogen van de efficiëntie en het ontwikkelen van veiligere omgevingen.

#3. Kleinere en bruikbare gegevens kunnen verbeterde real-time inzichten bieden

Naarmate de wereld complexer en meer data-gedreven wordt, willen bedrijven op kostenbesparende manieren innoveren. Succesvolle ondernemingen van de toekomst vertrouwen op real-time gegevens om efficiënter en concurrerender te blijven.

Bedrijven proberen al jaren inzichten te verkrijgen uit big data, die ze dagelijks met grote hoeveelheden verzamelen en opslaan. In 2019 verschuiven de prioriteiten verschuiven naar kleinere en bruikbare data. Deze inzichten zijn onderwerpsgericht en kunnen bedrijven helpen problemen op te lossen en de gewenste resultaten te bereiken.

2D-barcodescanning wordt wereldwijd steeds meer geaccepteerd als de gewenste volg- en traceermethode. 70 procent van de totale verkoop van handheldscanners bestaat uit 2D in plaats van 1D. Bovendien blijft de technologie ultra high frequency radio-frequency identification zich verder uitbreiden. Meer dan 10 miljard UHF RFID-tags worden in 2019 worden gebruikt in de detailhandel, de maakindustrie en de transportsector.

Bedrijven moeten beschikken over geïntegreerde data-oplossingen die het vastleggen van gegevens naar een hoger niveau tillen, real-time begeleiding kunnen bieden en analyses kunnen maken waarmee bruikbare inzichten voor besluitvorming kunnen worden gegenereerd.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie