Naar inhoud

D-reizen meest klantgerichte bedrijf van Nederland

Reisbureau D-reizen mag zichzelf een jaar lang het meest klantgerichte bedrijf van Nederland noemen. Dat is afgelopen week in Utrecht bekendgemaakt tijdens de 5e editie van de Customer Centric DNA Awards. Ruim 12.000 Nederlanders deelden daarvoor hun meningen en ervaringen over bedrijven waar zij klant zijn en beoordeelden hen op klantgerichtheid. Automobielfabrikant BMW eindigde op de tweede plaats.

RegioBank in opkomst

In de top 10 best scorende bedrijven komen dit jaar nieuwe namen naar voren, waaronder HEMA en RegioBank. De CCDNA Awards is een initiatief van consultancybureau BearingPoint en onderzoeksbureau DVJ Insights. Het is de grootste publieksprijs die bedrijven op het gebied van klantgericht ondernemen in Nederland kunnen winnen. Binnen twaalf verschillende sectoren werden er prijzen uitgereikt.

Toyota daalt op ranglijst

Vijf merken hebben de nummer één positie binnen hun branche in 2016 kunnen vasthouden: Simyo (telefonie), XS4ALL (internetprovider), Coolblue (online retail), Greenchoice (energie) en Enduris, voorheen Delta (netbeheer). Allen zijn het koplopers op het gebied van klantgericht ondernemen. Toyota, vorig jaar dé grote winnaar, moest haar nummer één positie in de categorie automotive afstaan aan BMW en zakte naar de 4e plaats.CCDNA Winnaars

Succesvolle co-creatie met klanten

Dit jaar werd er tijdens de Customer Centric DNA Awards ook een award uitgereikt aan het bedrijf dat het beste met zijn klanten samenwerkt (co-creatie). Die prijs ging naar RegioBank. De organisatie van de awardshow stelt dat deze bank de terechte winnaar van de thema award is omdat de bank hun klanten niet als klanten ziet, maar echt als partner waarmee zij samenwerkt.

Wantrouwen onstuimige branches

Het afgelopen jaar hebben er in het retailsegment diverse faillissementen plaatsgevonden. Ook in de auto-industrie was er een hoop tumult, waaronder het schandaal rondom sjoemelsoftware. Deze gebeurtenissen lijken van invloed op het vertrouwen van de consument. Uit het onderzoek blijkt namelijk dat Nederlanders ten opzichte van vorig jaar in beide industrieën beduidend minder vertrouwen hebben.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie