Naar inhoud

De Airbnb voor parkeren naar Eindhoven Airport

Een positief effect van de digitalisering van de maatschappij is het duurzamere gebruik van roerende en onroerende zaken. Eigendom is niet langer het doel. Het gaat consumenten meer en meer om effectief gebruik. We huren en verhuren in toenemende tijdelijke woonruimte via Airbnb en wereldwijd zien we een toename van deelautoconcepten als Uber. Het peer-to-peer-concept wordt nu ook toegepast om de parkeerproblemen bij vliegvelden op te lossen.

Innovatief parkeerconcept

ParkFlyRent start vanaf begin maart met een innovatief parkeerconcept bij Eindhoven Airport. De reiziger heeft geen parkeerkosten; hij kan er zelfs aan verdienen. De dienst, ook wel de Airbnb voor parkeren genoemd, is een hooggewaardeerd autodeelplatform bij Amsterdam Airport Schiphol. Het platform richt zich op de deeleconomie.

Parkeren en verhuren

De reiziger meldt zich aan op de website voor een gratis parkeerplek. De auto kan vervolgens worden gehuurd door een andere reiziger tegen ongeveer 25 procent lagere tarieven dan de traditionele autoverhuurders. De autobezitter deelt mee in de verhuuropbrengst, krijgt sowieso een schoongemaakte auto bij terugkomst en is volledig verzekerd tijdens de verhuur.

Bewezen concept

Het concept is al drie jaar een succes bij Schiphol. “We merken dat de reizigers onze service zeer goed waarderen”, zegt oprichter Niels de Greef. “Zij vragen al vanaf het begin om een vestiging bij Eindhoven Airport. Die openen we binnenkort op loopafstand van slechts 120 meter van de ingang van de vertrekhal.”

Gratis parkeren

Eindhoven Airport groeit enorm in het aantal verwerkte passagiers, met meer dan 10 procent per jaar. Dat heeft ook gezorgd voor parkeerproblemen rondom het vliegveld. En hoge kosten voor de reiziger. Soms betaalt de reiziger meer aan parkeerkosten dan aan de daadwerkelijke vlucht.

Duurzame oplossing

“Wij bieden een duurzame oplossing voor de parkeerproblematiek”, aldus De Greef. “We verhogen de parkeercapaciteit zonder dat er nog meer parkeergarages nodig zijn. Plus dat bestaande auto's worden hergebruikt waardoor we een bijdrage bieden aan het verminderen van de duizenden nieuwe verhuurauto's die de grote verhuurmaatschappijen ieder jaar nodig hebben.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie