Naar inhoud

De ansichtkaart met zonnige vakantiegroeten blijft populair

De kans is groot dat jij nu in een verlaten kantoor verblijft, waar je geacht wordt ook de vragen die bedoeld zijn voor je collega’s te beantwoorden. Want juli is traditiegetrouw de maand van de grote uittocht in Nederland. Nederlanders genieten massaal van een welverdiende vakantie en jij bent de uitzondering op de regel. In het analoge verleden kon je in deze periode rekenen op een zonnige vakantiegroet middels een ansichtkaart. De digitalisering heeft veel tradities naar het verleden verbannen, maar opvallend genoeg heeft het niet geleid tot het einde van de fysieke vakantiekaart.

Ouderwetse ansichtkaarten

2 op de 3 Nederlandse vakantiegangers stuurt namelijk nog een echte kaart vanaf het vakantieadres. Dit leert een enquête onder bijna 10.000 Nederlanders, uitgevoerd door relatiegeschenkenbedrijf Hallmark. Ouderwetse ansichtkaartjes zijn favoriet bij 83 procent van de kaartverstuurders. Omdat men bang is dat de kaarten te laat aankomen en omdat vakantiefoto’s graag gedeeld worden, maakt 14 procent gebruik van een online kaartenbezorgdienst.

Contact met thuisfront

89 procent houdt het thuisfront op de hoogte via WhatsApp. 41 procent verlangt naar een warm stemgeluid en grijpt naar de telefoon voor een belletje. Ouders zijn nog altijd favoriet als het gaat om contact met het thuisfront. Omdat Nederlanders toch last van heimwee hebben naar ons kikkerlandje, neemt 1 op de 4 een zak drop mee op vakantie.

Online tijdens vakantie

Offline gaan tijdens de vakantie is een wens van velen (63%), maar het lukt nog niet echt om het internet te negeren op vakantie. Maar liefst 92 procent kijkt minstens één keer per dag op de telefoon. 55 procent zegt dat ze toch online gaan om social media – met name Facebook – en WhatsApp te checken, ondanks dat men het liefst een offline vakantie wil om lekker te genieten van het vakantiegezelschap. 46 procent vindt dan ook de telefoonoplader het belangrijkste in de vakantiekoffer en dit attribuut wint dan ook ruim van de creditcard.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie