Naar inhoud

De dataspecialisten van TopBI gaan voortaan verder als Riviq

De afgelopen periode heeft TopBI zich ontwikkeld tot een belangrijke en sterke speler op het gebied van data, analytics en data-visualisatie. Ruim 12 jaar geleden sloegen 3 gedreven consultants business intelligence de handen ineen. Deze samenwerking is in een decennium uitgegroeid tot een bedrijf van 40 specialisten met eigen producten en diensten die voor opdrachtgevers het verschil maken. De organisatie heeft zich gepositioneerd als een stabiele en toonaangevende speler op de markt en is toe aan de volgende stap. Daarom gaat het bedrijf voortaan verder onder de naam Riviq.

Nieuwe naam

“We nemen met een glimlach afscheid van de naam TopBI”, vertelt medeoprichter Marc Ducardus. “De afgelopen 12 jaar hebben we voor bijzondere en grote opdrachtgevers in de top 500 van Nederland gewerkt. Maar steeds vaker merkten we dat onze naam de lading niet meer dekt. We doen zoveel meer dan alleen business intelligence. Daarom gaan we verder onder een nieuwe naam. Het is een nieuwe start met nieuwe energie, maar met een vertrouwd team.”

Nieuwe energie

“Bij de naam Riviq denken we aan een rivier, een constante stroom van informatie”, zegt Marc Ducardus. “Een rivier brengt energie met zich mee en zoekt constant naar nieuwe wegen. Dat is precies wat wij doen. Wij helpen organisaties met de constante stroom van data omzetten in waardevolle informatie. Hierbij zoeken we constant naar de beste methoden voor iedere opdrachtgever.”

Voorop lopen

Naast analytics en visualisatie van data heeft Riviq de afgelopen jaren een aantal producten zoals datageneratoren ontwikkeld. Dit biedt de opdrachtgevers de mogelijkheid om nog makkelijker en veiliger data te ontsluiten. “Onze opdrachtgevers verwerken grote aantallen transacties per dag”, aldus Marc Ducardus. “Deze data zetten wij om in informatie. Met de juiste voorspelmodellen en visualisaties bieden we deze bedrijven een stabiele basis om te ondernemen. Niet alleen reactief, maar juist ook proactief met een blik op de toekomst. Op die manier helpen wij onze opdrachtgevers elke dag betere beslissingen te nemen.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie