Naar inhoud

De eerste B2B-marketingcampagne voor Snapchat is gelanceerd

In het rijke landschap van de social media is Snapchat een veelal onderbelichte speler. Moederbedrijf Snap noemt zich in lijn met die onderbelichting overigens eigenzinnig een camerabedrijf. Dat gebrek aan media-aandacht komt wellicht tevens voort uit het achterwege blijven van schandalen rondom data en privacy, waarmee andere kanalen met enige regelmaat het nieuws halen. Om de talloze mogelijkheden voor het voetlicht te brengen voor bedrijven om de Snapchat-generatie te bereiken, wordt ook in Nederland een marketingcampagne gericht op ondernemingen gelanceerd.


Zelfexpressie en communicatie

De eerste business-to-business-marketingcampagne van Snap draagt de titel ‘Meet the Snapchat Generation’. Vorig jaar heeft het bedrijf voor het eerst een wereldwijde campagne gericht op consumenten ingezet met als thema ‘Real Friends’. Het doel van die campagne was om de kracht van vriendschap onder de aandacht te brengen en te benadrukken dat Snapchat het beste platform is voor zelfexpressie en communicatie met je echte vrienden.

Mogelijkheden voor bedrijven

Dit jaar is de campagne gericht op bedrijven en ligt de focus op een van de meest in het oog springende voordelen van Snapchat: de Snapchat-community. Deze marketingcampagne zet jongeren – ‘s werelds grootste generatie – in de spotlight met data uit een onderzoek over hun gewoontes en het gebruik van nieuwe technologie en brengt hun visie om de cultuur positief te willen veranderen in kaart.

Verbinden met een unieke community

“De Snapchat-generatie is de meest geïnformeerde, tolerante, actieve en diverse groep in de geschiedenis. Onze eerste campagne gericht op marketeers laat zien wat er zo speciaal is aan onze community – van het belang dat deze jongeren hechten aan kernwaarden tot hun unieke gedrag”, zegt Joost Hagesteijn, general manager & regional director Noord-Europa bij Snap. “Deze generatie stimuleert nieuw gedrag en waarden die de wereld vandaag veranderen. Met de campagne willen wij tonen hoe merken zich kunnen verbinden en groeien met onze unieke community van 238 miljoen Snapchatters wereldwijd.”

B2B-marketingcampagne ‘Meet the Snapchat Generation’

Unieke eigenschappen Snapchat-generatie

De belangrijkste bevindingen van het onderzoek in Nederland zijn:

  • Meer dan de helft van de Nederlandse Snapchatters vindt dat men een persoonlijke verantwoordelijkheid heeft om de verandering te creëren die men in de wereld wil zien.
  • Meer dan de helft van de Nederlandse Snapchatters is het ermee eens dat men eerder merken koopt die de lokale gemeenschap ondersteunen.
  • Meer dan de helft van de Nederlandse Snapchatters wordt graag omringd door verschillende mensen, culturen, ideeën en levensstijlen.
  • Nederlandse Snapchatters stellen dat goede vrienden meer dan zeven keer meer invloed hebben dan beroemdheden of influencers op hun aankoopbeslissingen.
  • Gemiddeld maken meer dan 180 miljoen Snapchatters dagelijks gebruik van augmented reality.

Lancering B2B-marketingcampagne

De B2B-marketingcampagne van Snapchat met paid media in print, op televisie en via digitale mediakanalen is op 3 augustus 2020 gestart in de Verenigde Staten van Amerika, Canada en Australië. Op 17 augustus volgt het Verenigd Koninkrijk. In Nederland, de rest van Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika begint de campagne op 24 augustus.

Tip: Wil jij succesvol aan de slag met kanalen als Pinterest, Snapchat en TikTok? Dan is de training Snapchat, Pinterest en TikTok wat voor jou!

  • In een dag ben je op de hoogte van de actuele trends, ontwikkelingen en inzichten in de community’s van Pinterest, Snapchat en TikTok.
  • Je leert niet alleen hoe je op deze relatief nieuwe kanalen campagnes kunt opzetten, maar ook hoe je deze kunt evalueren en optimaliseren.

Lees meer over deze training ►

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie