Naar inhoud

De Efteling kiest Sitecore als basis voor nieuw online experience-platform

Attractiepark zet stappen naar volledig geïntegreerde customer journey

Attractiepark de Efteling in Kaatsheuvel kiest voor Sitecore als basis voor het creëren van een nieuw, online experience-platform. Doel van het nieuwe platform is het bouwen aan een geïntegreerde customer journey. De customer journey is voor de Efteling de belangrijkste basis voor haar omnichannel-strategie.

Ook hier zien we dat de Efteling ervoor kiest om de journey van haar klanten meer als leidraad te gaan gebruiken voor het optimalisere van de marketing ativiteiten. Het is een ontwikkeling van doelgroepdenken en zenden naar participatie met de klant en denken en handelen vanuit de klant en de journey.

Gastbeleving staat centraal binnen de Efteling. De online beleving van de bezoeker moet daarop aansluiten. Volgens het attractiepark moet de online beleving daar starten, waar de gast dat wil. De Efteling zocht daarom naar een platform dat ongeacht het instapscenario of -moment luistert naar, en anticipeert op de gast. Dat alles is mogelijk met het Sitecore Experience Platform.

“Met het nieuwe platform versterkt de Efteling de band tussen het digitale en fysieke bezoek, wat het plezier voor onze gasten voor, na en tijdens hun bezoek verhoogt”, zegt Mijke Broeders, manager Digitale Strategie bij de Efteling. “Wij willen ook langs de digitale weg onze gasten centraal stellen en hen de diensten kunnen bieden, die zij op basis van hun profiel verwachten. Met het nieuwe platform verrijken we zo niet alleen de customer experience, maar verhogen we ook de marketingefficiëntie. Hierdoor zijn we in staat om veel gepersonaliseerder te werk te gaan en onze gasten op een relevante manier te verrassen, zodat we de conversie van anonieme websitebezoeker naar bezoekende gast vergroten.”

“Wij zijn erg enthousiast over de keus van de Efteling voor ons Experience Platform”, zegt Ties Arts, Managing Director bij Sitecore Benelux. “Hiermee onderstrepen we opnieuw de brede mogelijkheden die Sitecore biedt voor sterk gepersonaliseerde websites – voor elk type apparaat – die een belangrijke bijdrage leveren aan het commerciële succes van een organisatie. Een organisatie als de Efteling weet als geen ander hoe belangrijk het creëren van een klantervaring is. Wij kijken er dan ook naar uit om met de Efteling en onze partners van het nieuwe platform een groot succes te maken.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie