Naar inhoud

De ‘experience business wave’ gaat door!

Het succes voor elke marketeer en ondernemer wordt steeds vaker ondersteund of juist zelfs geïnitieerd door het leveren van een experience; een experience die bijblijft. Voor het leveren van een goede experience zijn een aantal vragen essentieel om inzicht te verkrijgen:

  • Heb je informatie over de klant?
  • Weet je waarom een klant bepaald gedrag vertoont?
  • Ken je de customer journey voldoende?
  • Heb je inzicht in de algoritmen?
  • Ben je op de hoogte van de toegevoegde waarde?

De vragen leiden naar de basisfactoren voor het verzorgen van marketingsucces: het op de juiste manier inzetten van media met de juiste content voor de juiste persoon.

Alle knoppen op een platform

Het ontwikkelen van campagnes is een project op zich. Het bijhouden van de successen in die klantreis en het zoeken naar de juiste touchpoints en het verzorgen van het beste contact is een kunst die we allemaal moeten beheersen. De eisen die worden gesteld aan een platform waarop de gehele reis als marketeer gemanaged kan worden, zijn onder andere:

  • bepalen van de touchpoints;
  • ondersteunen bij adverteren, online en offline;
  • zorgen voor media-optimalisatie;
  • meedenken met de beste cross-channel-mogelijkheden;
  • automatisch ondersteuning leveren bij real-time bidding en online advertising;
  • dynamisch optimaliseren van de verschillende touchpoints.

De Adobe Advertising Cloud is een tool die onder andere deze ondersteuning levert. Bij het op de goede manier invulling geven aan de touchpoints ondersteunt het de experience voor een klant.

Het meten van de inspanningen

Een dashboard gebruiken als marketeer is niet meer weg te denken uit de dagelijkse werkzaamheden. Meten is weten. Dat meten is nu echter vaak nog gecompliceerd, de data komen uit verschillende hoeken en tools en moeten met elkaar in verband gebracht worden. We zoeken naar een tool die ons ondersteunt met onder andere:

  • het meten van online en offline inspanningen;
  • het vergelijken van de resultaten;
  • het gebruiken van de resultaten om meer inzichten in het gedrag van klanten te krijgen;
  • het gepersonaliseerd communiceren.

Adobe Analytics Cloud kan meten en op basis van de resultaten, aan de hand van de door de marketeer ingestelde ‘regels’, al dan niet zelf de customer journey optimaliseren.

De marketing cloud van Adobe

De genoemde Advertising Cloud en Analytics Cloud zijn delen van de Adobe Marketing Cloud. Deze cloud ondersteunt bij het ontwikkelen van geïntegreerde marketingoplossingen, denkt mee in het wel of niet personaliseren, is datagedreven en helpt de marketeer bij het optimaliseren van de resultaten.

Naast deze nieuwe ontwikkelingen van verschillende clouds binnen de Adobe Marketing Cloud is er ook gewerkt aan een samenwerking met Microsoft Dynamics. Adobe en Microsoft ontwikkelen samen een standaarddatamodel.

Met deze aanpassingen heeft Adobe weer een stap gezet in het ontzorgen van de marketeer. Marketing automation komt zo wel heel dichtbij en hierdoor kan de marketeer op basis van real-time marketing sneller en effectiever inspelen op veranderingen.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie