Naar inhoud

De Hypotheker maakt slim gebruik van de reviews van klanten

Bij de aankoop van een product of dienst vertrouwen consumenten meer op het oordeel van familieleden, vrienden of collega’s dan op de boodschap van een leverancier. Het verhaal van een organisatie wordt dan ook krachtiger als het verteld wordt door klanten. Marketeers hebben deze wetmatigheid omgezet in begrippen als mond-tot-mondreclame, word of mouth en referral marketing. Deze methodieken worden slim gebruikt door hypotheekadviseur De Hypotheker.


Online reviews

De digitalisering heeft de belevingswereld van consumenten enorm vergroot. Niet langer fungeert hun stad, dorp of gehucht als het referentiekader. Op het wereldwijde web kunnen zij tegenwoordig de bevindingen van miljoenen andere consumenten terugvinden. Bedrijven spelen handig op deze ontwikkeling in door hun klanten te stimuleren hun reviews te delen. Zorgwekkend is wel dat je soms de nodige vraagtekens bij de betrouwbaarheid van die beoordelingen op bijvoorbeeld de website van Amazon mag zetten.

Belangrijk houvast

Dat neemt niet weg dat De Hypotheker als eerste onafhankelijke adviesketen 10.000 reviews van klanten op het platform Advieskeuze.nl heeft. De hoge gemiddelde score van een 9,5 toont aan dat klanten zeer positief zijn over de dienstverlening van de hypotheekadviseur. Voor potentiële huizenkopers bieden deze boordelingen een belangrijk houvast bij hun zoektocht naar hypotheekadvies voor het financieren van een woning.

Uitstekende klantbeleving

De grote hoeveelheid positieve reviews markeert voor De Hypotheker een belangrijke mijlpaal. Het toont aan dat bestaande klanten zeer tevreden zijn, maar ook voor consumenten die zich oriënteren op de huizenmarkt is het een duidelijk signaal dat zij bij de dienstverlener kunnen rekenen op een uitstekende klantervaring. Maar liefst 98 procent van de potentiële huizenkopers begint zijn zoektocht naar een woning online. Net als bij het boeken van een vakantie of het reserveren van een restaurant kijken zij steeds vaker naar reviews bij het selecteren van een hypotheekadviseur. De Hypotheker hecht veel waarde aan tevreden relaties en de mening van haar klanten. Om die redenen worden reviews structureel uitgevraagd.

Kwaliteit dienstverlening

“Wij zijn ontzettend trots dat we als eerste onafhankelijke adviesketen de magische grens van 10.000 reviews hebben bereikt”, zegt Michel van den Akker, algemeen directeur van De Hypotheker. “Wij hebben in de afgelopen 35 jaar meer dan een miljoen klanten geholpen met een passende financiering van hun droomhuis. We zijn blij dat klanten ons hiervoor belonen met het prachtige rapportcijfer van een 9,5. Deze score is gebaseerd op alle gecontroleerde reviews in de afgelopen twee jaar. Voor ons is dit een belangrijke aanmoediging om continu te werken aan de kwaliteit van onze dienstverlening en te blijven investeren in innovatie hiervan.”

Structureel uitvragen

“Het structureel uitvragen van reviews heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan het behalen van deze bijzondere mijlpaal voor De Hypotheker”, vertelt Christian Bouter, medeoprichter van Advieskeuze.nl. “Zo wordt elke klant gevraagd deel te nemen aan een tevredenheidsonderzoek en een review te geven op ons platform. Dit is een goed voorbeeld dat navolging verdient bij andere financiële dienstverleners. Het biedt hen niet alleen de mogelijkheid om inzicht te krijgen in de klanttevredenheid maar eventueel ook snel te kunnen reageren.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie