Naar inhoud

De Hypotheker ziet grotere behoefte aan persoonlijk contact

Recent heeft hypotheekadviseur De Hypotheker een nieuwe vestiging geopend in Zeewolde. Eerder dit jaar zijn er nieuwe vestigingen geopend in Cuijk en Rosmalen. Door de uitbreiding telt het landelijke netwerk van de organisatie op dit moment 180 locaties. Met het toenemend aantal vestigingen kan de hypotheekketen dichtbij haar klanten zijn, óók in kleinere gemeenten. De onderneming speelt hiermee in op de behoefte aan persoonlijke aandacht die sterkt groeit, ondanks de impact van de digitalisering op de hypotheekmarkt.


Uitbreiding netwerk

De uitbreiding van het fysieke netwerk vindt met name plaats in kleinere gemeentes. Naast grote full-service-vestigingen zijn andere distributievormen, zoals de Shop-in-Shop, Kleine Winkel of de Flex Store, populair. Dit jaar heeft De Hypotheker de Unit als nieuwe distributievorm geïntroduceerd. Bij zo’n vestiging kunnen klanten op afspraak terecht in een adviesruimte gevestigd in een bedrijfsverzamelgebouw. Het karakter van deze verschillende locaties zorgt voor een grotere flexibiliteit voor de franchisenemer, onder meer in de personele bezetting.

Keuzevrijheid klanten

Inmiddels zijn deze nieuwe distributievormen een onlosmakelijk onderdeel van het vestigingsnetwerk van de onderneming. Sinds vorig jaar hebben klanten van de hypotheekketen de mogelijkheid zelf te bepalen hoe zij hun hypotheek willen regelen: grotendeels online met een laatste check door een adviseur of het hele hypotheektraject juist grotendeels samen met de hypotheekadviseur op een van de vestigingen. De combinatie van het digitale aanbod met een groeiend aantal vestigingen sluit hier goed bij aan.

Persoonlijke aandacht

“Persoonlijke aandacht en gerichte service voor de klant staan bij ons altijd centraal”, benadrukt Michel van de Akker, directievoorzitter van De Hypotheker. “Een hypotheek is in veel gevallen een noodzakelijk product met veel impact op de financiële situatie van onze klanten. Deze keuze moet daarom ook weloverwogen worden gemaakt, met begeleiding van een deskundig adviseur, die zich zo dicht mogelijk bij onze klanten bevindt.”

Hybride klantproposities

“Dit kan op grotere A-locaties zijn, maar ook in shop-in-shops of een advieskamer in een bedrijfsverzamelgebouw. Vorig jaar hebben we bij hybride klantproposities geïntroduceerd. Dit betekent dat we klanten verschillende kanalen bieden om advies in te winnen, zowel online als offline. Als de klant ervoor kiest om veel online zelf te regelen, vindt er altijd nog een laatste check op de vestiging plaats. En met uitbreiding van ons netwerk zit er altijd wel een vestiging van onze organisatie in de buurt.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie