Naar inhoud

De inzet van het Internet of Things in de on-demand economie

In retail zijn buzzwords als personalization en omnichannel niet langer concepten en strategieën waar bedrijven naar streven. Tegenwoordig zijn steeds meer retailers actief bezig om via nieuwe technologieën hun bedrijf te transformeren zodat deze relevant blijven in de hedendaagse on-demand economie. De resultaten van onze tweede jaarlijkse ‘Intelligent Enterprise Index’ laten zien dat organisaties steeds meer proactief zijn wanneer het aankomt op de implementatie en het gebruik van oplossingen met het Internet of Things. Verschillende belangrijke bevindingen wijzen op de toewijding van de retailsector voor dit transformatieproces.

Het versterken van de frontliniemedewerkers

Volgens het onderzoek biedt op dit moment 42 procent van de retailers real-time informatie vanuit de IoT-oplossingen aan de werknemers. Door middel van het uitrusten van winkelmedewerkers met real-time begeleiding, voor zowel klanten als de winkelvoorraad, hebben deze medewerkers meer vrijheid om snellere en efficiëntere service aan te bieden.

Het realiseren van nieuwe inzetniveaus

Naarmate retailers de waarde van het werken in deze data-gedreven omgevingen beginnen in te zien, nemen de investeringen in IoT-oplossingen de komende tijd alleen maar toe. Van de respondenten in het onderzoek verwacht 74 procent van de retailers dat de IoT-investeringen in het bedrijf de komende 12 tot 24 maanden toenemen. En 58 procent verwacht dat het IoT-plan van de organisatie het komende jaar volledige geïmplementeerd is.

Het verbeteren van de klantervaring

De klantervaring blijft de centrale drijvende kracht achter de implementatie van het Internet of Things in retail. Bijna driekwart van de respondenten heeft aangegeven de data van de IoT-oplossingen te gebruiken om de klantervaring te verbeteren.

Het opereren als een intelligente onderneming

Voor de hedendaagse retailers betekent het opereren als een echte intelligente onderneming dat er geïnvesteerd moet worden in nieuwe technologieën. Ook moeten bedrijven de data die tot hun beschikking komen, benutten om klanten in ieder stadium beter te kunnen bedienen. Door zich te verbinden aan deze criteria kunnen retailers uiteindelijk een sterkere basis ontwikkelen die hen helpt relevant te blijven in het uiterst competitieve e-commerce-landschap.

Casper Zweers is regional director Benelux bij technologiebedrijf Zebra Technologies.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie