Naar inhoud

De K-pop-band BTS prominent in nieuwe commercial van Hyundai

K-pop – de afkorting van Korean pop – is wellicht een ietwat onderbelicht muziekgenre. Toch kent de subcultuur een enorme schare loyale fans over de hele wereld. Het genre is vooral bekend geworden dankzij de rapper Park Jae-Sang – beter bekend als PSY – die met ‘Gangnam Style’ een wereldhit heeft gescoord die alle streamingrecords heeft verbroken. Het is dus niet vreemd dat het Zuid-Koreaanse automerk Hyundai handig wil inhaken op het populairste exportproduct van het land. De autofabrikant heeft daarom de wereldberoemde K-pop-band BTS ingeschakeld om het nieuwe submerk IONIQ te lanceren.

De samenwerking heeft geresulteerd in het nummer ‘IONIQ: I’m On It’, dat gezongen en gerapt wordt door de BTS-leden RM, Jin, SUGA, j-hope, Jimin, V en Jung Kook. Het drukt gevoelens van ontdekking, nieuwsgierigheid, hoop, creativiteit en inspiratie voor de toekomst uit, die vervolgens bevestigd worden met de zinssnede ‘IONIQ takes me there’ in het refrein. In de videoclip is een glansrol weggelegd voor Prophecy, de nieuwste elektrische concept car van de fabrikant die in maart 2020 is onthuld.

‘IONIQ: I’m on it’ van BTS

Toewijding aan schone mobiliteit

Het submerk IONIQ voor elektrisch aangedreven modellen versterkt de toewijding van Hyundai aan schone mobiliteit. De nieuwe modellen staan voor een geïndividualiseerde geëlektrificeerde ervaring, aangepast aan de diverse levensstijlbehoeften van klanten en geheel in lijn met de toekomstvisie ‘Progress for Humanity’ van de automobielfabrikant. Onder het nieuwe merk worden de komende vier jaar drie nieuwe batterij-elektrische modellen geïntroduceerd: de middelgrote CUV IONIQ 5, de sedan IONIQ 6 en de grote SUV IONIQ 7. Daarna volgen nog meer innovatieve auto’s.

Antwoord op milieuproblemen

“De positieve energie die volgt uit de samenwerking met BTS gaat veel verder dan alleen maar reclame maken voor een nieuwe auto”, vertelt Wonhong Cho, executive vice president & global chief marketing officer bij Hyundai Motor Company. “Het nieuwe submerk is ons antwoord op de milieuproblemen waar millennials en digital natives zich zorgen over maken. De positieve ervaring met elektrisch rijden die een IONIQ-auto met zich meebrengt, willen we via de muziek overbrengen op de vele BTS-fans en onze klanten over de hele wereld.”

Online evenement voor BTS-fans

K-pop-fans die de komst van het submerk IONIQ verder willen vieren met BTS, kunnen deelnemen aan een online evenement. Daarbij maken zij kans op een limited edition MP3-speler in de vorm van een cassettebandje. Op de MP3-speler staan het muzieknummer ‘IONIQ: I’m On It’ én unieke persoonlijke berichten van alle bandleden.

Songtekst ‘IONIQ: I’m On It’

IONIQ, IONIQ, IONIQ,

IONIQ, IONIQ, IONIQ

When I look into your eyes

all I see is you filling my mind

새로운 만남들은 나를 충전해

Tho’ I bump into something

new possibility

어떤 날 발견할지 두근대

Full energy, higher esteem

better focus on what’s charging me

가끔 길을 잃을 때면 (I got you)

영혼의 지돌 따라가

Run unceasingly

When you are tired

I will be your rest

쉼 없이 달려가다

네가 지칠 땐

내가 네 휴식이 되어 줄게

I'm on it. Chasing my chance (on it, on it)

IONIQ takes me there (there, there)

내가 원하는 건 simple

멀리 보단 늘 함께 가고 싶어

Show you the way

IONIQ, IONIQ, IONIQ, IONIQ, IONIQ, IONIQ

I see a sign saying “slow it down”

I’ve pushed myself too hard

몰아 세우기보단

나아갈 힘을 줄래 (cheer up)

When we’re together

I get my energy

the memory, it makes me go again

실바람 소리가 들려와

그 위에 내 목소릴 실어 난

새로운 음악(이야기)으로 만들어 가

Make it loud

make it right

거의 다 왔어

Where I am heading for

It’s finally one step away

I’m on it. Chasing my chance (on it, on it)

IONIQ takes me there (there, there)

내가 원하는 건 simple

멀리 보단 늘 함께 가고 싶어

Show you the way

IONIQ, IONIQ, IONIQ, IONIQ, IONIQ, IONIQ

Tip: Wil jij jouw merk succesvol neerzetten in het digitale tijdperk? Dan is de post-master-opleiding Strategisch Brand Management wat voor jou!

  • In 4 tot 5 maanden leer je alle ins & outs van modern brand management in het digitale tijdperk en hoe je een sterk merk bouwt.
  • Met de opleiding kun je direct aan de slag met je merkstrategie als fundament voor je organisatiestrategie.

Lees meer over deze opleiding ►

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie