Naar inhoud

De Kindertelefoon wil sneller en beter hulpverlenen

Dagelijks zoeken meer dan 2.000 kinderen en jongeren contact met De Kindertelefoon. Ze willen in vertrouwen praten en zoeken een luisterend oor voor hun vraag, zorg of probleem. Meer dan 600 vrijwilligers bieden dat luisterend oor gratis, professioneel, laagdrempelig en vertrouwelijk. Gestroomlijnde, moderne klantsystemen dragen bij aan de doelstelling van de hulpinstantie om jeugdigen van 8 tot 18 jaar sneller, beter en efficiënter te helpen.

Communicatieplatform

Ter verbetering van de dienstverlening heeft De Kindertelefoon recent gekozen voor het Customer Service Platform van IT-dienstverlener brightONE. Met dit op maat gemaakte communicatieplatform gebaseerd op Microsoft Dynamics 365 hebben de vrijwilligers in een tel alle benodigde informatie beschikbaar en wordt de service aan alle kinderen en jongeren in Nederland direct verbeterd. Het nieuwe klantservicesysteem ondersteunt het werk van hulporganisatie en de wensen voor de nabije toekomst.

Compleet overzicht

Via het nieuwe platform beschikken de vrijwilligers over een compleet overzicht van de gespreksinhoud, een up-to-date kennisbank en relevante sitelinks. De oplossing biedt ook mogelijkheden om de contactvraag van bellers sneller te herkennen. Herkenbaar is overigens niet hetzelfde als herleidbaar: vrijwilligers krijgen nooit gegevens van het kind te zien, zoals een IP-adres, e-mailadres of telefoonnummer. De anonimiteit van het kind is gewaarborgd.

Gebruiksvriendelijkheid

“De constructieve, creatieve en innovatieve aanpak van brightONE geeft ons het vertrouwen dat we met deze samenwerking kunnen beschikken over een toekomstbestendig en geïntegreerd platform”, vertelt Erik Ott, directeur-bestuurder van De Kindertelefoon. “De gebruiksvriendelijkheid voor de vrijwilliger zal er toe leiden dat de beschikbaarheid voor contact toeneemt. Daardoor kunnen meer kinderen worden gehoord en geholpen. Precies daar is De Kindertelefoon voor.“

Optimale service

Oedse de Boer, managing director brightONE, prijst het gegeven dat De Kindertelefoon investeert in toekomstvaste technologie waarmee het klantrelaties naar een hoger niveau tilt. “Door gebruikmaking van het gebruiksvriendelijke platform kunnen de vrijwilligers binnen afzienbare tijd de kinderen optimale service bieden. Het is mooi dat we aan een organisatie van maatschappelijke betekenis zo’n praktische bijdrage kunnen leveren. Dit draagt bij aan het steeds plezieriger maken van de samenleving.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie