Naar inhoud

De kracht van goede content geduid op Branded Content Event

Content is king, brand is queen. Contentmarketing blijkt dan ook geen eendagsvlieg te zijn. Inmiddels omarmen de meeste merken het gedachtegoed van deze marketingdiscipline en zijn marketeers zelf of samen met bureaus en exploitanten op zoek naar de kern van de discipline voor hun merk. In die ontdekkingstocht wordt vaak een aantal strategische kaders en keuzes overgeslagen en duikt men geregeld direct de executie in.

Branded content

Content maken is op zich ook niet moeilijk. Zeker niet met de vele gevestigde en nieuwe contentmakers in de markt. Maar met alleen leuke content maken ben je er nog niet. Welke content is niet alleen relevant en interessant voor de consument, maar ook voor je merk? Weten marketeers wel echt goede en effectieve content te creëren voor hun merk? Wat draagt branded content hier nu eigenlijk aan bij, bijvoorbeeld middels een eigen YouTube-kanaal of via campagnes met bekende influencers?

Waarde en relevantie

Tijdens het 'Branded Content Event 2018', het evenement dat op donderdag 1 februari 2018 plaatsvindt in de DeFabrique in Utrecht, worden via diverse keynotes en cases inspiratie en handvatten geboden hoe je als marketeer goede content kan ontwikkelen die waarde toevoegt aan je merk en tegelijkertijd geloofwaardig, authentiek en vooral ook relevant is voor de doelgroep.

Het merk Kensington

Opvallende sprekers op dit event zijn twee leden van de Utrechtse rockband Kensington, winnaar van de ‘Popprijs 2017’. Met Léon Happé, director artist & repertoire bij Universal, spreken zij over de samenwerking tussen artiest en muziekmaatschappij. Met name het creatieve proces wordt toegelicht. Hoe zorgen zij voor een samenwerking die de doelstellingen van het merk van de uitgever, die van de artiest en die van de doelgroep samenbrengt? Hoe realiseren ze een concept waar de fans absoluut bij willen zijn en maken ze content die fans willen zien?

Inzet social media

Op het event worden succesvolle verhalen over de inzet van content onder de aandacht gebracht van vooraanstaande merken als IKEA, McDonald’s en Transavia. Daarnaast komen belangrijke spelers in het medialandschap als RTL, Talpa en de Telegraaf Media Groep aan het woord. En niet alleen de traditionele spelers staan op het podium, want TMG laat zien hoe Dumpert werkt. Verder wordt via wetenschappelijke inzichten getoond hoe je social media optimaal kunt inzetten.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie