Naar inhoud

De maaltijdbox van HelloFresh wint sterk aan populariteit

In de wereld van de online foodservice is HelloFresh een bijzondere speler. Consumenten kunnen bij dit bedrijf een box bestellen die afgepaste maaltijden met verrassende en verantwoorde maaltijden bevat. Inmiddels wordt in 7 landen klanten de mogelijkheid geboden om van gezonde, zelfgemaakte maaltijden te genieten zonder na te hoeven denken over het weekmenu, de boodschappen en voedselverspilling. Daarmee is het wereldwijd de grootste thuisbezorgservice van verse maaltijden.

Groei in online foodsector

Het bedrijf is opgericht in november 2011 en is gevestigd in Berlijn. Verder zijn kantoren te vinden in New York, Londen, Amsterdam en Sydney. Op dit moment worden meer dan 4 miljoen maaltijden per maand geleverd aan 280.000 abonnees wereldwijd. De netto omzet van het bedrijf is in 2014 met 392 procent gestegen ten opzichte van 2013. Een soortgelijk groeitraject is zichtbaar tijdens het eerste kwartaal van 2015. Dit maakt het bedrijf een van de snelst groeiende wereldwijde spelers in de online foodsector.

Vertrouwen van investeerders

Ook investeerders hebben vertrouwen in de opvallende maaltijdbox. Huidige investeerders zijn Insight Venture Partners, Phenomen Ventures, Rocket Internet en Vorwerk Direct Selling Ventures. Recent is een nieuwe investering van 75 miljoen euro aangekondigd van investment manager Baillie Gifford uit het Verenigd Koninkrijk. Deze investeringsmaatschappij heeft de focus gericht op de lange termijn en heeft een uitgebreide expertise op het gebied van e-commerce.

Nieuwe categorie in levensmiddelenbranche

We geloven in het substantiële groeipotentieel van ons bedrijf en we zijn blij met deze bevestiging van onze strategie en verdienmodel”, stelt Dominik Richter, medeoprichter en CEO van HelloFresh. “Wij investeren met veel vertrouwen in een snelgroeiend bedrijf dat een nieuwe categorie binnen de wereldwijde markt voor levensmiddelen creëert”, aldus James Anderson, partner bij Baillie Gifford. Samen met de investeerders worden continue de resultaten, ontwikkelingen en strategische opties geanalyseerd. Dit omvat ook een voortdurende evaluatie van een reeks van financieringsmogelijkheden, met inbegrip van de analyse van een mogelijke toekomstige beursgang.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie