Naar inhoud

De MOA schenkt uitgebreid aandacht aan digital analytics

De enorme hoeveelheid gegevens waar wij tegenwoordig over beschikken, heeft geen enkele waarde als deze data niet omgezet worden in informatie en inzichten. De MOA, center for marketing insights, research & analytics, zet zich daarom in om meer bekendheid aan het vakgebied digital analytics te geven. Iedereen praat over big data zoals er in het begin werd gesproken over social media. Maar pas een klein percentage van het bedrijfsleven heeft een daadwerkelijke data-strategie, die kan zorgen voor meer omzet en aanzienlijke groei.

Digital analytics

Het platform wil meer aandacht voor het vakgebied creëren onder andere door het organiseren van evenementen. Na een uitverkochte eerste editie van het 'Digital Analytics Congres' mocht een tweede editie natuurlijk niet uitblijven. Dit event vindt op 11 oktober 2017 plaats in Media Plaza in Utrecht. Met wederom een volwaardig programma en nu zelfs ruimte voor ongeveer 400 bezoekers belooft de MOA dat het weer een dag wordt waar je als online specialist bij moet zijn.

Drie centrale thema’s

Het programma van het congres is dit jaar samengesteld rondom drie centrale thema’s:

  1. analytics & statistics;
  2. personalisatie & segmentatie;
  3. effectief datagebruik binnen een organisatie.

Daaromheen zijn er keynotes van Bart Schultz, Stephane Hamel en Aurelie Pols. De dagvoorzitter van het congres is Martijn van Vreeden.

Analytics & statistics

Op een congres over digital analytics mag het onderwerp analyse en statistiek natuurlijk niet ontbreken. Binnen dit thema neemt onder andere Daniel Gebler van Picnic je mee in de ontwikkeling die dit bedrijf gemaakt heeft bij het opzetten van de data-gedreven organisatie.

Personalisatie & segmentatie

Personalisatie en segmentatie is een steeds belangrijker onderdeel binnen digital analytics. De klant verwacht een website op maat en relevantie in content en binnen e-commerce. Rob Winters van Travelbird en Niels Reijmer van de Bijenkorf laten je zien welke stappen zij genomen hebben naar het personaliseren van hun websites en welke learnings zij hebben opgedaan. Aurelie Pol, data governance & privacy engineer, neemt je daarnaast mee in de privacyaspecten rondom personalisatie.

Effectief datagebruik binnen een organisatie

Heb je eenmaal mooie analyses gedaan en weet jij hoe je jouw organisatie daarmee naar een hoger plan trekt, dan is het vaak nog lastig de organisatie hierin mee te krijgen. Hoe presenteer je de data? Hoe laat je zien wat jouw optimalisaties gaan opleveren? Nadieh Bremer van Visual Cinnamon, Marc Tollens van KLM en natuurlijk Stephane Hamel nemen je mee in de fijne kneepjes van het vak waarmee jij jouw organisatie meeneemt en overtuigt.

Doelgroep evenement

Het congres richt zich op iedereen die zich bezighoudt met het rapporteren, analyseren en optimaliseren op basis van digital data om inzichten in klantgedrag te vergroten, campagnes te verbeteren en sites te optimaliseren. Het event biedt zowel interessante sessies voor starters, ervaren specialisten als management.

Inschrijven voor het Digital Analytics Congres kan hier.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie