Naar inhoud

De nieuwe generatie moeders wil vooral gepersonaliseerde content

Internet en social media behoren voor de nieuwe generatie moeders tot de dagelijkse levensbehoeften. In het gebruik van de media zijn deze vrouwen marketingbewust. Ze zijn vooral op zoek naar praktische informatie. Op onpersoonlijke reclameboodschappen zitten zij niet te wachten. Branded content die voor hun situatie relevant is, wordt wel gewaardeerd. Maar om hen echt te bereiken, is gepersonaliseerde content het middel dat het beste rendeert.

Gedrag ten opzichte van media en reclame

Deze relevante informatie komt uit een enquête onder bijna 900 vrouwen, uitgevoerd door onderzoeksbureau The Choice in opdracht van Sanoma. Dit mediaconcern is onder andere uitgever van het blad “Ouders van Nu”. In het onderzoek is gekeken naar de balans tussen werk en vrije tijd, mediagebruik, vrije tijdsbesteding, oriëntatie en aankoop van producten en het gedrag ten opzichte van media en reclame.

Afhankelijk van internet en social media

Moeders grijpen vooral naar media als de kinderen op bed liggen. ’s Avonds maken ze steeds vaker gebruik van sites die video on demand bieden, YouTube en Spotify. Moeders kunnen vooral niet zonder websites en social media. Zo geeft 75 procent aan afhankelijk te zijn van websites en 69 procent van social media. Net iets meer dan de helft van de moeders (54%) geeft dan ook aan onrustig te worden wanneer zij de smartphone niet bij de hand heeft.

Branded content en gepersonaliseerde reclame

De meeste moeders voelen zich niet aangesproken door platte reclame (81%) en hebben het gevoel dat deze reclame niet voor hen bedoeld is (80%). Moeders met schoolgaande kinderen zijn het meest kritisch over reclame. Branded content in de vorm van een boodschap die voor haar situatie relevant is, vinden de moeders wel prettig om te ontvangen (59%). Maar gepersonaliseerde reclame bereikt moeders het best (62%).

Relevante informatie afgestemd op situatie

Dit onderzoek bevestigt wat wij al een tijd ervaren”, aldus Hilde Tholen, hoofdredacteur van “Ouders van Nu”. “Relevante informatie afgestemd op de situatie van de moeder en leeftijd van de kinderen werkt erg goed. Met behulp van onze database bereiken wij moeders heel persoonlijk met relevante informatie in bijvoorbeeld mailings. Hoe persoonlijker en relevanter de inhoud van de boodschap, hoe beter de conversie van de mailing is.”

Tijdgebrek vraagt korte en bondige informatie

Vrouwen worden praktischer zodra ze moeder worden. Voor vele moeders is multitasken een tweede natuur geworden. Dit stelt eisen aan informatie en advies om hen te bereiken. Dit moet kort en bondig en afgestemd zijn op de persoonlijke situatie. In het onderzoek wordt onderscheid gemaakt tussen moeders die voor het eerst een kind krijgen (First Time Mums) en moeders met meerdere kinderen (Second Time Mums).

Voorkeur van informatie van andere moeders

Second Time Mums hebben de voorkeur om actief mee te praten, bijvoorbeeld door middel van het achterlaten van reviews. First Time Mums hebben liever passief informatie. Vooral Second Time Mums communiceren liever digitaal dan face-to-face. Moeders krijgen hun informatie het liefst van andere moeders uit haar omgeving (89%), vriendinnen (88%) en experts of deskundigen (86%). Aan informatie van bekende Nederlanders wordt het minste waarde gehecht (12%).

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie