Naar inhoud

De ontwikkeling en implementatie van goede marketingplannen

Je herkent het vast wel. Je bent een marketing- of communicatieprofessional en je bent gevraagd om een nieuwe strategie te ontwikkelen. Of beter nog, je hebt zelf het initiatief genomen een plan te op te stellen voor de komende periode. Je gaat aan de slag en wordt al snel geconfronteerd met de keiharde realiteit. Nadat je enthousiast bent begonnen, zinkt na een paar uur de moed je namelijk in de schoenen.

Marketingplannen maken die echt werken

Je bent iets aan het schrijven en ontwikkelen waarvan je eigenlijk al snel weet dat dat het zinloos is. Even de clichés op een rijtje:

  • plannen gaan nooit door;
  • het management denkt alleen van binnen naar buiten;
  • er is geen zekerheid te geven;
  • het budget wordt toch gehalveerd;
  • je collega’s luisteren niet naar je.

Tijdens het kick-off-gesprek lijkt het wel of, net als bij voetbal, iedereen verstand heeft van het schrijven van plannen. Daarvoor was jij toch gevraagd?

Veranderingen in het marketinglandschap

Door de veranderingen in het marketinglandschap zien we ook dat het ontwikkelen van een marketing- en communicatiestrategie een andere invulling krijgt. Het plan is niet meer zoals in het verleden gebaseerd op een vastomlijnde periode van een aantal jaren. Denk maar aan de plannen voor 1, 3 of 5 jaar of de operationele, tactische en strategische plannen.

Zelf ervaren hoe je succesvol een plan maakt

Je wil een plan schrijven dat echt werkt. Dat kan. Door op een constructieve wijze naar de input en opbouw te kijken. Door de focus te hebben op datgene dat je wil oplossen. Hoe je dat doet? Dat wordt verteld tijdens de clinic ‘Succesvol je marketingplan en -strategie ontwikkelen’ van Beeckestijn Business School.

Succesvol marketingplan op één A4-tje

Tijdens de clinic wordt ook het boek ‘Marketingplan op 1 A4 – Een succesvolle klantgerichte strategie ontwikkelen die echt werkt' gelanceerd. Ment Kuiper, de auteur van het boek, geeft in het eerste deel van de sessie op zijn eigen wijze weer welke veranderingen in de marketing hebben geleid tot een andere visie op het schrijven van plannen. Tijdens het tweede deel geeft hij zijn geheim prijs hoe je met succes een klantgerichte marketingstrategie ontwikkelt en je plan vormgeeft.

Een 21 pagina’s tellende voorpublicatie van ‘Marketingplan op 1 A4’ kun je downloaden op de website van De Marketing Coach.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie