Naar inhoud

De sms nog niet afgeschreven als marketinginstrument

De short message service, beter bekend als afkorting sms, is het oudste instrument voor mobiele marketing. Het versturen van deze tekstberichten heeft duidelijk aan populariteit verloren sinds de introductie van de smartphone en messenger-services als WhatsApp en Facebook Messenger. Toch wordt het instrument nog steeds ingezet als marketinginstrument, met name om te communiceren met consumenten die nog een eenvoudige mobiele telefoon hebben.

Pizza bestellen via sms

Zo kunnen klanten van Domino's Pizza voortaan hun bestelling per sms versturen. Na introductie in de Verenigde Staten en Australië is dat nu ook mogelijk in Nederland. Deze snelle en gemakkelijke manier van bestellen zal het voor de pizzaliefhebber nog eenvoudiger maken om te bestellen. Het sturen van een sms'je naar 3669 met de tekst “pizza” of een pizza-emoji is voldoende om de bestelling in gang te zetten.

Gemak voor klanten

De pizzaketen wil het bestellen van pizza zo gemakkelijk en transparant mogelijk maken voor iedereen. Om dit doel te bereiken, loopt het bezorgrestaurant graag voorop in technologische en innovatieve veranderingen. Zo was het bedrijf al de eerste met de app 'Pizza Tracker', dat de zichtbaarheid van het bestelproces heeft vergroot. Bovendien kun je als klant je pizza met deze applicatie al met alle beschikbare ingrediënten volledig online personaliseren.

Vooral online bestellingen

Door dit bestelgemak worden nu al meer dan 85 procent van de bezorgbestellingen bij de keten online geplaatst. Om de klant nog meer ten dienst te zijn, is het bestellen via sms een mooie nieuwe stap in de goede richting en hierbij erg relevant. Volgens CEO André ten Wolde wordt gebruiksvriendelijkheid en gemak voor de klant steeds belangrijker en daar is het bestellen per tekstbericht een heel goed voorbeeld van. "We hebben bewust gekozen voor bestellen per sms, omdat we een zo breed mogelijk publiek willen aanspreken en hierdoor ook klanten zonder smartphone kunnen bestellen.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie