Naar inhoud

De sociale media als distributiekanaal voor content

Het belang van het verspreiden van content als nieuwsberichten, vacatures en whitepapers door werknemers met hun eigen sociale netwerken wordt door werkgevers groot geacht. Van alle ondernemers vindt ruim 87 procent dat dit zogenaamde social sharing kansen biedt. De realiteit leert echter dat slechts 55 procent van de werknemers dit ook daadwerkelijk doet.

De belangrijkste oorzaak voor het achterblijven van de uitvoering bij het plan is het ontbreken van een structuur voor het organiseren van de verspreiding. Dit blijkt uit een rondgang langs 75 Nederlandse managers actief op het terrein van de marketing en de sociale media door SoWorker, een platform gericht op social sharing.

“”Een herkenbaar probleem”, zegt Martijn Rademakers, een van de oprichters van SoWorker. “Veel organisaties en managers sociale media zien de kracht van het netwerk van de eigen medewerkers. In de praktijk leidt dit vaak tot kleine groepjes enthousiaste medewerkers die berichten delen door kopiëren en plakken. Door het ontbreken van een goede structuur lukt het echter maar moeizaam dit uit te rollen over de gehele organisatie. Hierdoor mist de organisatie een enorme kans het bereik van haar boodschap over een groot relevant netwerk te verspreiden en de bestedingen aan sociale media beter te laten renderen.”

Facebook, LinkedIn en Twitter zijn de sociale media die het meeste worden ingezet voor het delen van content, blijkt uit het onderzoek. Die content is grotendeels gericht op branding van het merk en ondersteuning van de verkoop. Verder verwacht 70 procent van de ondervraagde managers dat het budget voor de inzet van sociale media de komende jaren blijft stijgen.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie