Naar inhoud

De sprookjes van de Efteling zijn nu ook te koop bij wehkamp

De grenzen tussen offline en online vervagen steeds verder door de omarming van de omnichannel-strategie. Webshops openen winkels in de stadscentra en fysieke winkels gebruiken e-commerce als aanvullende dienstverlening. Zo zijn voortaan de sprookjes van de Efteling ook buiten Kaatsheuvel verkrijgbaar, exclusief bij wehkamp. Het webwarenhuis heeft een shop-in-shop van het attractiepark gelanceerd met allerlei Efteling-items die normaal alleen in het park zelf te koop zijn. Het assortiment bestaat vooral uit speelgoed, babyartikelen, verkleedkleren en knuffels – zoals het Jokie-knuffeldoekje, het Ravelijn-vuurzwaard en de Pardoes-pantoffels.

Verwonderen en verrassen

De webwinkel wordt de exclusieve verkooppartner van het park buiten het park. Naast de verkoop van Efteling-producten gaan het online warenhuis en het grootste attractiepark van Nederland ook samenwerken op andere gebieden, waaronder marketing, om zo meer nieuwe klanten en bezoekers aan te trekken. Beide Nederlandse bedrijven bestaan 66 jaar en richten zich op families. De Efteling wil mensen verwonderen en wehkamp wil mensen verrassen. Deze samenwerking voelt voor beide bedrijven als een natuurlijke match en belooft veel moois voor de toekomst.

Sprookjesbeleving bij mensen thuis

“Onze wereld wordt voortaan ook bij je thuis gebracht”, stelt Fons Jurgens, algemeen directeur van de Efteling. “En daar worden wij blij van, want verhalen tot leven brengen is wat we graag doen. Er is heel veel vraag naar de items die wij verkopen in onze winkel, ook buiten het park. Dat is voortaan mogelijk. Wij gaan een hele mooie samenwerking aan, waarbij de shop-in-shop een belangrijk onderdeel is. We brengen onze sprookjesbeleving steeds vaker bij de mensen thuis. Dat doen we door televisieseries, Efteling Kids Radio en onze YouTube-kanalen. En nu dus óók door de online verkoop van speciale Efteling-producten.”

Gemeenschappelijke doelgroep

“Wij zijn heel blij met deze leuke samenwerking”, vertelt Piet Coelewij, chief executive officer van wehkamp. “We zitten allebei in het hart van elkaars doelgroep – gezinnen – en hebben enorm veel overlap. Wij willen onze klanten graag verrassen en hun een relevant assortiment aanbieden. We hebben zelf de volle focus op de categorieën mode, wonen, beauty en baby en kind. Voor alle andere categorieën gaan we investeren in partnerships. Ook deze samenwerking is daar een goed voorbeeld van. De Efteling heeft prachtige verhalen, een rijke historie en daardoor mooie content en producten. En wehkamp is goed in een superfijne shopervaring waar klanten blij van worden, een optimale app, snelle fulfilment en bezorging. Mooi om deze werelden nu samen te brengen voor alle gezinnen in Nederland.”
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie